SGI buduje nowe ulice na Dolnym Mokotowie
Mieszkańcy Dolnego Mokotowa zyskają kolejne ulice. Deweloper SGI wybudował fragment ul. Pułku AK Waligóra i ul. Pułku AK Ryś. Koszt budowy tych ulic to niemal 2,5 mln zł. Nowo powstałe drogi pozwolą skomunikować teren, na którym w przyszłości ma powstać szkoła podstawowa dla intensywnie rozwijającej się dzielnicy.
Ul. Pułku AK Waligóra będzie czteropasmową, dwukierunkową ulicą z pasem zieleni, który oddzieli kierunki jazdy. Po obu stronach ulicy powstaną także chodniki i ścieżki rowerowe. Ulica będzie miała ok. 150 m. Z kolei ul. Batalionu AK Ryś będzie dwupasmową drogą o długości ok. 50 m, krzyżującą się z ul. Pułku AK Waligóra. Ta krótsza droga będzie prowadziła bezpośrednio do budowanego przez SGI osiedla – Moja Bluszczańska.
– To kolejne fragmenty dróg publicznych, które budujemy w okolicy. W 2021 roku wybudowaliśmy kosztem 1,6 mln zł ulicę Piniową na Mokotowie. Dużą wagę przykładamy do okolicznej infrastruktury, która także wpływa na wygodę mieszkania w danej lokalizacji. Z tego względu w uzgodnieniu z Urzędem Dzielnicy Mokotów wybudowaliśmy te ulice – mówi Robert Stachowiak, prezes SGI.
Deweloper SGI przebuduje także odcinek ul. Bluszczańskiej i wybuduje 365-metrowy fragment drogi publicznej za ponad 5,8 mln zł przy inwestycji Bluszczańska III. W planach dewelopera jest także budowa za ok. 2,5 mln zł aż 270-metrowego odcinka ulicy Ananasowej na Mokotowie, gdzie powstanie kolejna inwestycja SGI.
– Realizując inwestycje na terenach pozbawionych infrastruktury drogowej czy kanalizacji, nie obawiamy się rozmów z urzędami dzielnicowymi czy ratuszem – urzędnicy widzą korzyść ze współpracy z deweloperem, ponieważ dzięki temu razem, a przede wszystkim sprawnie można unowocześniać tereny miasta. W ten sposób na koszt dewelopera powstają nowe ulice przy rozwijających się osiedlach, co jest także dużą korzyścią dla sprowadzających się tam rodzin. Zdarza się jednak, że oczekiwania włodarzy wobec inwestorów są zbyt duże, a co za tym idzie także zbyt kosztowne, aby deweloper miał przejąć od dzielnicy czy miasta obowiązek zapewnienia infrastruktury – tłumaczy Robert Stachowiak z SGI.
Moja Bluszczańska to czteropiętrowy budynek, który wyróżni się dużymi przeszkleniami oraz białą elewacją przełamaną rdzawo-miedzianą kolorystyką elementów dekoracyjnych. Powstanie tam 67 mieszkań, o metrażach od 40 do 120 m2. Każde mieszkanie będzie posiadać ergonomiczny rozkład, optymalną słoneczną ekspozycję i komfortową wysokość 272 cm. Dodatkowo wszystkie mieszkania będą wyposażone w żaluzje zewnętrzne, które zapewnią prywatność i kontrolę nad natężeniem światła. Wyjątkowość osiedla Moja Bluszczańska podkreślają prywatne ogrody, przestronne balkony oraz tarasy, dające przestrzeń na relaks i odpoczynek.
W ramach inwestycji przewidziano również komórki lokatorskie, zapewniające wygodne miejsce do przechowywania. Na osiedlu dostępnych będzie ponad 100 miejsc parkingowych – zarówno podziemnych, jak i naziemnych, w tym 36 boksów rowerowych. Osoby korzystające z pojazdów elektrycznych będą mogły liczyć na ładowarki dostępne na parkingu naziemnym, zaś na dachu budynku znajdzie się instalacja fotowoltaiczna.
SGI koncentruje się również na wysokim standardzie wewnętrznych części wspólnych, które łączą nowoczesne i funkcjonalne rozwiązania użytkowe z ponadczasową elegancją. W reprezentacyjnych częściach holi i korytarzy pojawią się podwieszane sufity, które będą wykonane z ciemnych aluminiowych lameli, a ściany zostaną pokryte wysokiej jakości tapetą o delikatnym wzorze. Do tego przy wejściu do budynku umiejscowione zostaną skrzynki pocztowe z ukrytymi zamkami – co ważne, zostały zaprojektowane i wyprodukowane na indywidualne zamówienie, przeznaczone są więc tylko do tej inwestycji. Dopracowany został również detal oświetlenia całego wnętrza z zastosowaniem najlepszych produktów polskiego designu, firmy LABRA. Wejścia do mieszkań ozdobią portale drzwiowe z elementami naturalnej miedzi, podkreślone przez indywidualne oświetlenie. Ciekawym rozwiązaniem jest także zastosowanie miedzianych elementów w numeracji mieszkań i w portalach przy windach.
Przekazanie kluczy nowym właścicielom SGI planuje w 1 kwartale 2024 roku, ale już teraz deweloper buduje w okolicy ulice, które usprawnią mieszkańcom poruszanie się po Dolnym Mokotowie.
Źródło: Komunikacja Plus
- 15.09.2025InfrastrukturaKomunikacyjna
GDDKiA ma 16 ofert na budowę obwodnicy Sidziny, najtańszą od Mirbudu za 149,15 mln zł
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otrzymała 16 ofert od firm i konsorcjów zainteresowanych budową obwodnicy Sidziny w ciągu DK46, podała dyrekcja. Najtańsza należy do Mirbudu (149,15 mln zł).
- 12.09.2025InfrastrukturaKomunikacyjna
Strabag ma umowę na przebudowę stacji Maksymilianowo za 1,14 mld zł
Strabag podpisał umowę o wartości 1 140,58 mln zł brutto z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi (PLK) na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na stacji Maksymilianowo na linii kolejowej Bydgoszcz-Trójmiasto, podała spółka. Termin realizacji zaplanowany jest na grudzień 2029 r., podał Strabag.
- 29.08.2025BiznesInfrastrukturaKomunikacyjna
CPK: Budową terminala lotniska zainteresowane m.in. konsorcja Budimexu, Mirbudu i Polimexu
Centralny Port Komunikacyjny (CPK) otworzył wnioski wykonawców o udział w postępowaniu na budowę terminala lotniska, podała spółka. Budową terminala są zainteresowane m.in. konsorcja Budimeksu, Mirbudu i Polimexu Mostostal.
- 27.08.2025InfrastrukturaKomunikacyjna
GDDKiA ma w realizacji 132 odcinki dróg o łącznej długości ok. 1 617 km
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) na etapie realizacji ma obecnie 132 zadania o łącznej długości niemal 1 617 km i wartości prawie 67 mld zł, podała Dyrekcja w podsumowaniu okresu wakacyjnego. Łącznie w tym roku planuje udostępnić 400 km dróg i ogłosić jeszcze przetargi na m.in. obwodnicę Zwolenia w ciągu DK79 (jeszcze w tym tygodniu) i realizację dróg ekspresowych S12 Wieniawa - Radom, S17 Łopiennik - Krasnystaw Północ i Zamość Sitaniec - Zamość Wschód, S10 Wyrzysk - Nakło i Nakło - Pawłówek oraz obwodnicę Wadowic (do końca 2025 r.).
- 07.08.2025PrzetargiInfrastrukturaKomunikacyjna
CPK złożyła komplet wniosków o decyzje lokalizacyjne dla szybkiej kolei Warszawa-CPK-Łódź
Spółka CPK (Centralny Port Komunikacyjny) złożyła komplet wniosków o decyzje lokalizacyjne dla szybkiej kolei na odcinku między Warszawą a CPK i kolejne wnioski dla odcinka CPK - Łódź, podała spółka.