03.04.2024
InfrastrukturaKomunikacyjna

Oferta Mirbudu za 378,5 mln zł wybrana na odcinek S8 Ząbkowice Śląskie - Bardo

Warszawa, 03.04.2024 (ISBnews) - Oferta konsorcjum Kobylarni z Grupy Mirbud i Mirbudu, warta 378,47 mln zł, została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S8 Ząbkowice Śląskie - Bardo o długości ok. 14 km, podała Dyrekcja.

"Trasa o długości ok.14 km, dla której decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) uzyskaliśmy 12 października 2021 r., zostanie poprowadzona nowym śladem i przebiegać będzie przez tereny gmin Ząbkowice Śląskie i Bardo. S8 będzie wykorzystywać przebieg drogi krajowej nr 8 w minimalnym stopniu, w przeważającej części na przecięciach z nią. W ramach zadania zaplanowano budowę dwóch węzłów drogowych: Ząbkowice Śląskie Wschód - na połączeniu z drogą wojewódzką nr 385 oraz Bardo - na połączeniu z obecną DK8. Ponadto wybudowanych zostanie pięć mostów (w tym cztery pełniące również funkcje przejść dla zwierząt), siedem wiaduktów nad drogą ekspresową, wiadukt nad linią kolejową. Powstaną jeszcze dwa wiadukty w ciągu drogi ekspresowej, które podobnie jak 10 z 12 zaplanowanych przepustów również będą pełnić funkcje przejść dla zwierząt" - czytamy w komunikacie.

GDDKiA przypomina, że realizację 87 km drogi ekspresowej pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem podzieliła na sześć krótszych odcinków. Będzie przedłużeniem kończącego się na wysokości Magnic koło Kobierzyc odcinka S8. Trasa będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach i pasami awaryjnymi. W przyszłości odcinek pomiędzy węzłami Kobierzyce i Łagiewniki Zachód będzie można rozbudować o trzeci pas ruchu, wykorzystując w tym celu rezerwę w pasie dzielącym. W maju ubiegłego roku minister infrastruktury zatwierdził program inwestycji, który umożliwił rozpoczęcie procedury przetargowej na zaprojektowanie i budowę S8.

"W trakcie prac przygotowawczych jest jeszcze odcinek z Barda do Kłodzka, a ich efekt jest uzależniony od wyniku analiz połączenia go z planowaną obwodnicą Złotego Stoku. Po zakończonych analizach wskażemy wariant preferowany, dla którego złożymy wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach" - czytamy także.

Zakończenie całej inwestycji (Wrocław - Kłodzko) i oddanie trasy do ruchu planowane jest w latach 2028-2033. W Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. zapisano również realizację dalszego przebiegu S8, od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami, zakończono w informacji.

Mirbud działa przede wszystkim jako generalny wykonawca lub generalny realizator we wszystkich segmentach budownictwa. Od 2008 r. spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu sWIG80. W 2022 r. miała 3 319 mln zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)

Źródło: ISB news

Najnowsze z tej kategorii