Monitoring Konkurencji na rynku deweloperskim
24.05.2023

Monitoring Konkurencji na rynku deweloperskim

Monitoring Konkurencji na deweloperskim rynku mieszkaniowym to doskonałe narzędzie umożliwiające monitorowanie zarówno obecnych, jak i przyszłych konkurentów na obszarze sąsiadującym z inwestycją bądź terenem inwestycyjnym. Tego typu analiza pozwala przygotować skrojoną do potrzeb lokalnego rynku strategię sprzedażowo-marketingową. Dzięki niemu m.in. dokładnie określisz i porównasz zainteresowanie Twoją inwestycją z popularnością tych, znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie.

Krok przed konkurencją

Monitoring Konkurencji pozwala na skuteczną analizę cen i tempa sprzedaży na lokalnym rynku. To oznacza, że korzystając z tego narzędzia dowiesz się m.in. co i po jakiej cenie sprzedają inni deweloperzy w okolicy. Dzięki temu oszacujesz lepiej potencjał swojej inwestycji oraz dostosujesz jej cennik czy promocję do oczekiwań potencjalnych klientów. Co ważne, samodzielnie określasz promień analizowanego obszaru od inwestycji bazowej bądź wskazujesz wybrane inwestycje z tego samego segmentu.

Dokładne dane

W ten sposób szybko ustalisz również parametry cenowe i strukturę mieszkań dla analizowanej działki inwestycyjnej. Będziesz wiedzieć, co się dzieje w sąsiednich inwestycjach będących w sprzedaży oraz jakie jest zainteresowanie ofertą w tych projektach. Możesz sprawdzić np. jak idzie sprzedaż, jakie mieszkania cieszą się największą popularnością pod kątem ceny, struktury, jakie jest tempo sprzedaży, czy też czas potrzebny do wyprzedania oferty. Oczywiście te parametry dotyczą inwestycji, które są obecnie w sprzedaży.

Analiza stworzona na bazie Monitoringu Konkurencji pokazuje popyt. To sprawia, że możemy wskazać, jak Twoja inwestycja cieszyła lub będzie cieszyć się popularnością w porównaniu do sąsiednich, które zostały wybrane do przeanalizowania. W dodatku, dzięki uzyskanym danym możesz stworzyć lub dopasować istniejącą strategię sprzedaży. W ten sposób precyzyjnie wesprzesz marketingowo wolniej sprzedające się mieszkania.

Oszczędność czasu i zasobów ludzkich

Kiedy wykorzystujesz tradycyjne metody analizy sąsiednich inwestycji musisz do tego zatrudnić odpowiedni zespół – zainwestować fundusze lub angażować sprzedawców, którzy w tym czasie nie wykonują właściwej pracy – nie sprzedają. Zwykle tego typu działania wymagają sporych nakładów pracy, przez co zajmują bardzo dużo czasu. Korzystając natomiast z narzędzia, jakim jest Monitoring Konkurencji zaoszczędzisz na czasochłonnym obdzwanianiu sąsiednich biur sprzedaży mieszkań oraz otrzymasz więcej danych i parametrów do potrzebnej analizy. Dokładnie zestawisz zapytania o Twoją inwestycję z zapytaniami o inwestycje konkurencji.

Analiza terenu inwestycyjnego

Monitoring Konkurencji umożliwia również sprawdzenie potencjału działki inwestycyjnej, pod kątem lokalizacji, jak i sąsiedniego otoczenia. To pomoże określić adekwatną cenę jej zakupu oraz zaprojektować wyróżniającą się strukturę mieszkaniową w planowanej inwestycji.

Planując inwestycję na niej możesz sprawdzić, co się sprzedaje obok i w jakich cenach. To pozwoli Ci na zaplanowanie kształtu inwestycji oraz ustalenie czy rzeczywiście jest tutaj zapotrzebowanie na lokale premium, apartamenty czy może tradycyjne mieszkania. Taką analizę z wytycznymi otrzymuje architekt, który analizuje chłonność działki. Sprawdzą co można na niej zbudować i w jakich parametrach.

Monitoring Konkurencji jest więc także narzędziem przydatnym dla firm doradczych. Świadczą one usługi dla funduszy i deweloperów przy zakupie ziemi pod inwestycję na wynajem lub na sprzedaż. Dotyczy to głównie klientów zagranicznych, którzy nie mają rozeznania na lokalnym rynku. Dla przykładu deweloper lub fundusz inwestycyjny z zagranicy, chce kupić działkę w Warszawie i poszukuje informacji o rynku w stolicy.

Taki Monitoring Konkurencji umożliwia podjęcie racjonalnej decyzji dotyczącej zakupu działki, lub rezygnacji z niej na podstawie kluczowych danych pozwalających opracować odpowiednią strukturę mieszkaniową lub koszty całej inwestycji.

Jak to działa?

Analizujemy ofertę deweloperów na stronie RynekPierwotny.pl. Widzimy zainteresowanie inwestycjami, które posiadamy w ofercie. Dodatkowo monitorujemy także te, nie będące w ofercie naszego portalu. Dzięki temu przetwarzamy około 90% inwestycji deweloperskich w Polsce, co daje bardzo dużo danych analitycznych tworząc pełny obraz całego rynku nieruchomości czy też jego wycinka, np. danych dzielnic czy jednego osiedla.

Monitoring Konkurencji można zamówić jednorazowo lub w pakiecie. To zależy od Twoich potrzeb. Cykliczna analiza pozwoli na dokładne analizowanie tego, jak Twoja inwestycja zachowuje się w porównaniu do innych, a to z kolei umożliwia dostosowywanie strategii sprzedaży do popytu, ale także wskaże czy ta obrana obecnie przynosi zamierzone efekty.

Czas przygotowania monitoringu konkurencji wynosi do 48 godzin, niezależnie od liczby wybranych inwestycji. Najlepiej natomiast, jeśli analizujesz nie więcej niż 10 inwestycji, ponieważ to najbliższe sąsiedztwo daje najlepszy obraz tego, co potrzebujesz uwzględnić we własnej strategii lokalnej sprzedaży.

Korzystanie z monitoringu konkurencji jest płatne. Cena zależy od wybranych parametrów inwestycji bazowych.

Chcesz wiedzieć więcej na temat Monitoringu Konkurencji? Kliknij tutaj

autor: Radosław Bieliński, Manager ds. Komunikacji i Marketingu / Sektor B2B, rynekpierwotny.pl

Źródło: rynekpierwotny.pl

Najnowsze z tej kategorii