PZU: Ubezpieczenie domu lub mieszkania posiada połowa Polaków
Ubezpieczenie domu lub mieszkania posiada połowa Polaków; gwałtownych zjawisk pogodowych, które niszczą lub uszkadzają nieruchomości, właściciele domów obawiają się bardziej niż mieszkańcy wielorodzinnych budynków w miastach, wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń (PZU).
"Zmiany klimatyczne przyczyniają się do tego, że gwałtowne zjawiska pogodowe są coraz częstsze i coraz bardziej ekstremalne. Rośnie ryzyko wystąpienia znaczących zniszczeń wywołanych przez m.in. silny wiatr, grad, nawalny deszcz czy uderzenia piorunów. Około 90% osób posiadających dom obawia się wskazanych zdarzeń. Jednocześnie tylko połowa ich właścicieli chce mieć te ryzyka uwzględnione w zakresie ubezpieczenia swojej nieruchomości. Natomiast mieszkańcy budynków wielorodzinnych chętniej zabezpieczyliby się od ryzyka zalania, kradzieży oraz awarii domowych. Obydwie grupy badanych najbardziej obawiają się pożaru" - czytamy w komunikacie.
"Realizowane na nasze zlecenie badanie potwierdza, że największe obawy wśród klientów budzą zdarzenia, które potencjalnie mogą wygenerować największe koszty. Jednocześnie częstym zjawiskiem jest brak świadomości prawdziwych potrzeb oraz wszystkich ryzyk związanych z nieruchomością i innymi elementami majątku, co przekłada się na brak ubezpieczenia lub niewłaściwie dobrany jego zakres. Zdajemy sobie sprawę z tego, że z naturą nie da się wygrać, ale można zremisować i właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie inicjatywy zwiększającej świadomość dotyczącą ubezpieczeń majątkowych" - powiedziała dyrektor zarządzająca ds. marketingu i zaangażowań społecznych w Grupie PZU Marta Strzyżewska, cytowany w komunikacie.
PZU rusza z kampanią, której celem jest uświadamianie Polaków, że wszystko może się zdarzyć i warto zabezpieczyć się przed skutkami wystąpienia nieprzewidzianych szkód dzięki odpowiedniemu ubezpieczeniu majątku, obejmującego m.in. nieruchomości i pojazdy. Firma zwraca uwagę, że zabezpieczając swój majątek, w polisie powinny zostać uwzględnione różne ryzyka, w tym gwałtowne zjawiska pogodowe, które powodują znaczne zniszczenia. Istotne jest też uwzględnienie w polisie odpowiedniej sumy ubezpieczenia.
"W procesie zakupu ubezpieczenia niezwykle ważne jest oszacowanie realnej wartości swojego domu lub mieszkania oraz znajdującego się w nim wyposażenia tak, aby w przypadku nieprzewidzianego zdarzenia można było przywrócić dom czy mieszkanie do poprzedniego stanu. Szacując wartość majątku, warto wziąć pod uwagę wszystko, co ważne. Nie tylko mury, instalacje czy elewację, ale również tzw. ruchomości domowe, takie jak meble, elektronikę, a nawet zawartość garderoby czy sprzęt sportowy. Tylko takie podejście pozwoli na określenie odpowiedniej sumy ubezpieczenia, dzięki czemu wypłacone z polisy pieniądze pozwolą przywrócić nasz dom i mieszkanie do stanu sprzed zdarzenia" - wskazał rzecznik klienta PZU Piotr Ożarek.
"Wzrost świadomości ubezpieczeniowej w Polsce jest kluczowy, zwłaszcza że z badania zrealizowanego na zlecenie PZU wynika, że tylko 50% Polaków ubezpieczyło swój dom lub mieszkanie" - podsumowano w materiale.
Kampania wizerunkowa ubezpieczeń majątkowych PZU wystartowała 5 listopada i potrwa do 8 grudnia. W jej trakcie realizowane będą szerokie działania w kanale digital (obejmujące m.in. emisję spotów 30- i 15-sekundowych).
Grupa PZU jest największą instytucją finansową w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
(ISBnews)
Źródło: ISB news
- 13.03.2025Analizy i raporty
EY: Produktywność w Polsce będzie nadal rosła do 2027 r. m.in. dzięki GenAI
Wzrost produktywności w Polsce wyniósł 9,6% i był wyższy niż w Stanach Zjednoczonych (7,3%) oraz innych krajach zachodnich w okresie od 2019 do 2024 roku, wynika z analiz EY. Największe przyspieszenie w ostatnich latach można obserwować w sektorze rolnictwa, leśnictwa i rybołówstwa (wzrost o 37,1%) i na rynku nieruchomości (o 35%). EY prognozuje, że do 2027 roku produktywność w Polsce będzie nadal rosła, m.in. dzięki rozwojowi Generatywnej Sztucznej Inteligencji (GenAI).
- 13.03.2025Analizy i raporty
BIG InfoMonitor: Zaległości handlu detal. i hurtowego przekroczyły 9 mld zł w styczniu
Łączne zaległości handlu detalicznego i hurtowego przekroczyły w styczniu 9 mld zł, wynika z danych BIG InfoMonitor i BIK. Zaległe zobowiązania detalistów wzrosły w ciągu roku o 207,4 mln zł (6,6%) i na koniec stycznia 2025 r. wynosiły ponad 3,33 mld zł.
- 13.03.2025Analizy i raporty
PIE: 27% firm działało na rynkach zagr. w ub.r., 93% z nich chce kontynuować działalność
Działalność na rynkach zagranicznych lub plany podjęcia takiej działalności dotyczą co trzeciej polskiej firmy, wynika z badań Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE). W 2024 r. 27% firm działało na rynkach zagranicznych i prawie wszystkie (93%) chciały kontynuować tę działalność w 2025 r.
- 12.03.2025Analizy i raporty
RPP: Projekcja NBP zakłada inflację 4,1-5,7% w br., 2-4,8% w 2026 r. i 1,1-3,9% w 2027 r.
Projekcja inflacyjna Narodowego Banku Polskiego (NBP) zakłada, że inflacja znajdzie się z 50-procentowym prawdopodobieństwem w przedziale 4,1-5,7% w 2025 r. (wobec 4,2-6,6% w projekcji z listopada 2024 r.), 2-4,8% w 2026 r. (wobec 1,4-4,1%) oraz 1,1-3,9% w 2027, podano w komunikacie po posiedzeniu Rady Polityki Pieniężnej (RPP). W ocenie RPP, w br. inflacja będzie wyraźnie wyższa od celu inflacyjnego, do czego przyczyni się m.in. dalsze odmrożenie cen energii w II połowie 2025 r.
- 12.03.2025Analizy i raporty
RPP: Projekcja NBP zakłada wzrost PKB na poziomie od 2,9% do 4,6% w 2025 roku
Projekcja inflacyjna Narodowego Banku Polskiego (NBP) zakłada, że wzrost PKB znajdzie się z 50-procentowym prawdopodobieństwem w przedziale 2,9-4,6% w 2025 r.; 1,9-4% w 2026 r. oraz 1,1-3,5% w 2027 r., podano w komunikacie po posiedzeniu Rady Polityki Pieniężnej (RPP). Perspektywy aktywności i inflacji na świecie obarczone są niepewnością, w tym w związku ze zmianami polityki handlowej.