20.02.2024
Deweloperzy

Od lokalnej firmy do ogólnopolskiego dewelopera pierwszego wyboru. Jak przeprowadzić skuteczną ekspansję?

Efektywna ekspansja jest jednym z największych wyzwań każdej firmy o charakterze lokalnym, która dąży do rozwoju i skalowania swojego biznesu. Świadomość czy też wizerunek marki, a nawet pozycja lidera w ujęciu regionalnym nie gwarantuje sukcesu w szerszej skali. Wkroczenie na nowe rynki, a także utrzymanie na nich dotychczasowej konkurencyjności wymaga przemyślanej strategii. Jak przejść ścieżkę od lokalnej firmy do ogólnopolskiego dewelopera pierwszego wyboru?

Personalizacja w ujęciu lokalnym

Dostarczanie projektów o najwyższych standardach jakościowych nie jest dziś wystarczające do wypracowania miana dewelopera pierwszego wyboru – zarówno w danym mieście, jak i w skali kraju. Wymaga ono również utrzymania elastyczności w całym procesie deweloperskim, przede wszystkim w odniesieniu do uwarunkowań lokalnych. Obejmuje to staranność w projektowaniu, dbałość o najmniejsze detale realizacji i konieczność odpowiedniego zrozumienia potrzeb klientów, a następnie ich zaadresowania. Inwestycja powinna spójnie dopełniać zastany krajobraz i tkankę miejską, co nie jest możliwe bez dogłębnego zrozumienia specyfiki danego miasta, osiedla czy też dzielnicy. Nieruchomości powinny być projektowane z szacunkiem do przeszłości i nawiązywać do historycznego charakteru miejsca, aby jego mieszkańcy mieli świadomość dziedzictwa lokalizacji, w której żyją. Doświadczenie w funkcjonowaniu na danym rynku zapewnia organizacji niezbędne know-how, jednak do ekspansji wiedzę należy pozyskać.

Jak przenieść lokalne obietnice na skalę ogólnopolską?

Podstawą ekspansji jest przeprowadzenie szczegółowej analizy lokalnych rynków nieruchomości. Zrozumienie panujących tam trendów, popytu czy oczekiwań nabywców pozwoli na odpowiednie dostosowanie oferty. Z tego względu kluczową rolę odgrywa zarówno transparentna i obustronna komunikacja z lokalną społecznością, uwzględnienie jej potrzeb już na etapie planowania projektów oraz wsparcie ekspertów ze znajomością specyfiki danej lokalizacji. Efektem takiego podejścia będzie budowanie zaufania i trwałych relacji z nabywcami mieszkań, ekspercki wizerunek, a także potwierdzenie poczucia odpowiedzialności wobec otaczającego świata. Ważne jest także podkreślenie dodatkowych korzyści, które dla lokalnych społeczności przyniesie realizowana inwestycja. Chodzi m.in. o wspieranie sąsiedzkiej integracji, podwyższenie standardu zamieszkiwania, „odczarowanie” dzielnicy lub zmianę jej oblicza oraz zaangażowanie środowiskowe czy społeczne. To działania, które bez wątpienia pomogą zintegrować firmę z najważniejszymi grupami jej interesariuszy.

Doświadczenie w funkcjonowaniu na danym rynku, w różnych etapach cyklu koniunkturalnego, a następnie analiza specyfiki innych lokalizacji i adaptacja zgromadzonego know-how są fundamentami efektywnej ekspansji. Jako Archicom przeszliśmy drogę od dewelopera lokalnego, lidera rynku wrocławskiego do organizacji o skali ogólnokrajowej. Było to możliwe dzięki przejęciu biznesu mieszkaniowego od Echo Investment. Nie mam wątpliwości, że poza personalizacją w ujęciu lokalnym deweloper powinien spiąć jedną klamrą wszystkie regionalne aktywności. Mam na myśli wyznawane wartości, które są ponadczasowe i niezależne od miejsca. Poczucie odpowiedzialności wobec historycznej tożsamości terenu, środowiska, społeczności czy też wyznaczanie najwyższych standardów zamieszkiwania to nasze wieloletnie priorytety, które znajdują swoje zastosowanie przy każdej realizowanej inwestycji – mówi Dawid Wrona, Dyrektor Zarządzający ds. Sprzedaży i Marketingu w Archicom.

Przeniesienie lokalnych obietnic na skalę ogólnopolską polega na zbalansowanym podejściu uwzględniającym zarówno kwestie regionalne, jak i wspólne, uniwersalne wartości. Personalizacja projektów oraz głębokie zrozumienie lokalnych kontekstów nie przyniosą należytych efektów bez solidnych fundamentów w postaci nadrzędnej idei dewelopera. W związku z tym zdolności adaptacyjne na podstawie dotychczasowych doświadczeń i dodatkowych analiz pomagają nie tylko w skalowaniu biznesu, ale także wspierają budowę odporności organizacyjnej w obliczu zmieniających się uwarunkowań rynkowych.

Źródło: Archicom SA

Najnowsze z tej kategorii
  • 19.04.2024
    Deweloperzy

    Ruszyła sprzedaż I etapu inwestycji Przystań Reymonta

    Ta czteroetapowa powstaje na terenie wrocławskiego Kleczkowa. Z mieszkań rozpościerać się będzie widok na Odrę i kanał miejski. W I etapie do użytku zostanie oddanych prawie 200 lokali. Mieszkania będą miały od 1 do 5 pokoi. Wybudowanych zostanie również osiem lokali komercyjnych, a także garaż podziemny z miejscami do przechowywania rowerów. Za inwestycję odpowiada Archicom.

  • 19.04.2024
    BiznesDeweloperzy

    Unibep analizuje pozyskanie inwestora zarówno dla Unihouse, jak i Grupy Unidevelopment

    Warszawa, 19.04.2024 (ISBnews) - Unibep rozważa pozyskanie inwestora zarówno dla spółki Unihouse, jak i Grupy Unidevelopment, poinformował prezes Dariusz Blocher. Działania te pozostają na razie na etapie analiz, a nie rozmów z konkretnymi podmiotami, dodał. Z jego słów wynika, że Unibep chce pozyskać ok. 100 mln zł, a zdecydowana większość tego potencjału znajduje się w Unidevelopmencie.

  • 19.04.2024
    Deweloperzy

    Unibep: Unidevelopment rozpocznie budowę 639 mieszkań w 5 projektach w 2024 r.

    Warszawa, 19.04.2024 (ISBnews) - Grupa Unidevelopment z Grupy Unibepu rozpocznie budowę 639 mieszkań (5 projektów deweloperskich) w 2024 r., podał Unibep.

  • 18.04.2024
    Informacje giełdoweDeweloperzy giełdowi

    Indeks WIG20 wzrósł o 1,18% na zamknięciu w czwartek

    Warszawa, 18.04.2024 (ISBnews) - Indeks giełdowy WIG20 wzrósł o 1,18% wobec poprzedniego zamknięcia i osiągnął poziom 2 460,99 pkt w czwartek, 18 kwietnia.

  • 18.04.2024
    Deweloperzy

    Archicom uruchomił sprzedaż 197 lokali w inwestycji Przystań Reymonta we Wrocławiu

    Warszawa, 18.04.2024 (ISBnews) - Archicom oficjalnie uruchomił sprzedaż mieszkań z I etapu inwestycji Przystań Reymonta we Wrocławiu, w którym łącznie oddanych do użytku zostanie 197 lokali, podała spółka.