20.02.2024
Deweloperzy

Od lokalnej firmy do ogólnopolskiego dewelopera pierwszego wyboru. Jak przeprowadzić skuteczną ekspansję?

Efektywna ekspansja jest jednym z największych wyzwań każdej firmy o charakterze lokalnym, która dąży do rozwoju i skalowania swojego biznesu. Świadomość czy też wizerunek marki, a nawet pozycja lidera w ujęciu regionalnym nie gwarantuje sukcesu w szerszej skali. Wkroczenie na nowe rynki, a także utrzymanie na nich dotychczasowej konkurencyjności wymaga przemyślanej strategii. Jak przejść ścieżkę od lokalnej firmy do ogólnopolskiego dewelopera pierwszego wyboru?

Personalizacja w ujęciu lokalnym

Dostarczanie projektów o najwyższych standardach jakościowych nie jest dziś wystarczające do wypracowania miana dewelopera pierwszego wyboru – zarówno w danym mieście, jak i w skali kraju. Wymaga ono również utrzymania elastyczności w całym procesie deweloperskim, przede wszystkim w odniesieniu do uwarunkowań lokalnych. Obejmuje to staranność w projektowaniu, dbałość o najmniejsze detale realizacji i konieczność odpowiedniego zrozumienia potrzeb klientów, a następnie ich zaadresowania. Inwestycja powinna spójnie dopełniać zastany krajobraz i tkankę miejską, co nie jest możliwe bez dogłębnego zrozumienia specyfiki danego miasta, osiedla czy też dzielnicy. Nieruchomości powinny być projektowane z szacunkiem do przeszłości i nawiązywać do historycznego charakteru miejsca, aby jego mieszkańcy mieli świadomość dziedzictwa lokalizacji, w której żyją. Doświadczenie w funkcjonowaniu na danym rynku zapewnia organizacji niezbędne know-how, jednak do ekspansji wiedzę należy pozyskać.

Jak przenieść lokalne obietnice na skalę ogólnopolską?

Podstawą ekspansji jest przeprowadzenie szczegółowej analizy lokalnych rynków nieruchomości. Zrozumienie panujących tam trendów, popytu czy oczekiwań nabywców pozwoli na odpowiednie dostosowanie oferty. Z tego względu kluczową rolę odgrywa zarówno transparentna i obustronna komunikacja z lokalną społecznością, uwzględnienie jej potrzeb już na etapie planowania projektów oraz wsparcie ekspertów ze znajomością specyfiki danej lokalizacji. Efektem takiego podejścia będzie budowanie zaufania i trwałych relacji z nabywcami mieszkań, ekspercki wizerunek, a także potwierdzenie poczucia odpowiedzialności wobec otaczającego świata. Ważne jest także podkreślenie dodatkowych korzyści, które dla lokalnych społeczności przyniesie realizowana inwestycja. Chodzi m.in. o wspieranie sąsiedzkiej integracji, podwyższenie standardu zamieszkiwania, „odczarowanie” dzielnicy lub zmianę jej oblicza oraz zaangażowanie środowiskowe czy społeczne. To działania, które bez wątpienia pomogą zintegrować firmę z najważniejszymi grupami jej interesariuszy.

Doświadczenie w funkcjonowaniu na danym rynku, w różnych etapach cyklu koniunkturalnego, a następnie analiza specyfiki innych lokalizacji i adaptacja zgromadzonego know-how są fundamentami efektywnej ekspansji. Jako Archicom przeszliśmy drogę od dewelopera lokalnego, lidera rynku wrocławskiego do organizacji o skali ogólnokrajowej. Było to możliwe dzięki przejęciu biznesu mieszkaniowego od Echo Investment. Nie mam wątpliwości, że poza personalizacją w ujęciu lokalnym deweloper powinien spiąć jedną klamrą wszystkie regionalne aktywności. Mam na myśli wyznawane wartości, które są ponadczasowe i niezależne od miejsca. Poczucie odpowiedzialności wobec historycznej tożsamości terenu, środowiska, społeczności czy też wyznaczanie najwyższych standardów zamieszkiwania to nasze wieloletnie priorytety, które znajdują swoje zastosowanie przy każdej realizowanej inwestycji – mówi Dawid Wrona, Dyrektor Zarządzający ds. Sprzedaży i Marketingu w Archicom.

Przeniesienie lokalnych obietnic na skalę ogólnopolską polega na zbalansowanym podejściu uwzględniającym zarówno kwestie regionalne, jak i wspólne, uniwersalne wartości. Personalizacja projektów oraz głębokie zrozumienie lokalnych kontekstów nie przyniosą należytych efektów bez solidnych fundamentów w postaci nadrzędnej idei dewelopera. W związku z tym zdolności adaptacyjne na podstawie dotychczasowych doświadczeń i dodatkowych analiz pomagają nie tylko w skalowaniu biznesu, ale także wspierają budowę odporności organizacyjnej w obliczu zmieniających się uwarunkowań rynkowych.

Źródło: Archicom SA

Najnowsze z tej kategorii
  • 25.07.2024
    InfrastrukturaDeweloperzyMagazynowa

    Dekpol Budownictwo ma umowę z Panattoni na obiekt prod.-magazynowy w pomorskim

    Dekpol Budownictwo, spółka zależna Dekpolu, zawarła ze spółką z Grupy Panattoni umowę generalnego wykonawstwa obiektu produkcyjno-magazynowego z pomieszczeniami biurowo-socjalnymi i infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Tuchom, woj. pomorskie, podał Dekpol. Za wykonanie prac ustalono wynagrodzenie ryczałtowe netto o równowartości około 5% przychodów ze sprzedaży grupy kapitałowej Dekpol za 2023 r. Termin zakończenia realizacji to  III kwartał 2025 r.

  • 25.07.2024
    Deweloperzy

    W centrum Warszawy powstanie inwestycja Srebrna5

    W ofercie sprzedaży znajdzie się 96 mieszkań i apartamentów. Projekt architektoniczny wykonała pracownia 4am Architekci. Inwestycja ma już pozwolenie na budowę. Aktualnie trwa konkurs na generalnego wykonawcę. Prace budowlane mają rozpocząć się na początku 2025 roku i zakończyć w czerwcu 2027 roku. Inwestycja należy do portfela Vinci Immobilier Polska.

  • 25.07.2024
    Deweloperzy

    J.W. Construction rozpoczął sprzedaż 40 mieszkań w Zielonym Lewandowie w Warszawie

    J.W. Construction startuje ze sprzedażą inwestycji Zielony Lewandów na warszawskiej Białołęce, podała spółka. To osiedle na 40 gotowych mieszkań pod klucz, realizowane w technologii szkieletowej, z wykorzystaniem drewnianych prefabrykatów.

  • 25.07.2024
    Deweloperzy

    Dom Development z nową inwestycją o podwyższonym standardzie na warszawskich Bielanach

    W pobliżu skrzyżowania ul. Rudnickiego i ul. Maczka w Warszawie ruszyła sprzedaż w projekcie Apartamenty Rudnickiego, realizowanym przez Dom Development. Kolejną inwestycję dewelopera na warszawskich Bielanach wyróżniać będą szlachetne materiały wykończeniowe oraz atrakcyjnie zaaranżowana zieleń, m.in. kilka wewnętrznych ogrodów. W I etapie powstanie 117 lokali, które zostaną oddane do użytku w IV kwartale 2025 roku. Ceny mieszkań rozpoczynają się od 20400 zł za m2.

  • 24.07.2024
    Deweloperzy

    Na wrocławskim Kleczkowie rusza nowy cykl plenerowych wydarzeń

    Relaks, spędzanie wakacyjnego czasu w gronie rodziny oraz pomysł na popołudniowe wyjście w towarzystwie przyjaciół. Już w ten piątek 26.07 rusza we Wrocławiu cykl „W rytmie Przystani Reymonta”. Punktem kulminacyjnym inauguracji będzie seans filmowy pod gwiazdami i w gwiazdorskiej obsadzie. Pomysłodawcą serii wakacyjnych wydarzeń jest Archicom, ogólnopolski deweloper budujący niedaleko Odry nowy projekt Przystań Reymonta.