08.01.2024
Deweloperzy

Ambitne cele i zrównoważony rozwój. Podsumowanie roczne i plany ACCIONA na 2024 rok

Realizacja flagowych inwestycji, wypełnienie ambitnych planów sprzedażowych i rozwój na nowych rynkach w Polsce – tak w skrócie podsumować można 2023 rok w ACCIONA. Dla dewelopera to natomiast tylko niektóre ze składowych sukcesu. Obecna na polskim rynku od 30 lat ACCIONA znana jest bowiem ze swojego innowacyjnego podejścia i zaangażowania w zrównoważony rozwój. Katarzyna Unold, dyrektorka zarządzająca ACCIONA w Polsce, podsumowuje minione 12 miesięcy i zdradza plany firmy na nadchodzący rok.

Flagowe inwestycje ACCIONA

Rok 2023 przyniósł ACCIONA serię zrealizowanych z sukcesem projektów, m.in. dalszy rozwój flagowej inwestycji U-CITY, zlokalizowanej przy ul. Henryka Brodatego na warszawskim Ursusie-Gołąbkach – Zainteresowanie klientów inwestycją U-CITY przekroczyło nasze oczekiwania, dlatego po wnikliwej analizie potrzeb rynkowych podjęliśmy decyzję o rozbudowie osiedla. Ursus-Gołąbki to dzielnica o dużym potencjale, dlatego pod koniec roku zdecydowaliśmy się na zakup dodatkowych terenów budowlanych. Dzięki temu inwestycja urośnie jeszcze o co najmniej dwa etapy – zdradza Katarzyna Unold, dyrektorka zarządzająca ACCIONA w Polsce.

W I półroczu ACCIONA wprowadziła na warszawski rynek także inwestycję RYTMO, zlokalizowaną na Białołęce przy ulicy Skarbka z Gór 29. Firma zakończyła także prace budowlane osiedla BLANCO w Pruszkowie. To pierwsza inwestycja tego dewelopera realizowana poza granicami administracyjnymi stolicy. Usytuowane nieopodal centrum Pruszkowa osiedle, szybko stało się sprzedażowym hitem firmy, potwierdzając tym samym słuszność wizji dewelopera, który zdecydował się na realizację inwestycji poza granicami Warszawy.

Pod koniec roku deweloper może poszczycić się sprzedażą ponad 400 mieszkań.

Mocne wejście do Trójmiasta

W 2023 roku ACCIONA rozszerzyła swoją działalność także o Trójmiasto, w którym rozpoczęła dwie wyjątkowe inwestycje: KAMIENNĄ 28 w Gdańsku oraz ZBOŻOWĄ w Gdyni. Choć znacznie się od siebie różniące, oba projekty kładą nacisk na atrakcyjną lokalizację oraz harmonijne wkomponowanie architektury w otoczenie. KAMIENNA 28 to luksusowy projekt mieszkaniowo-komercyjny położony nad Nową Motławą, w którym dostępne będą 33 lofty w rewitalizowanych budynkach młyna olejowego z XIX wieku oraz 32 apartamenty inwestycyjne z 23% VAT-em, które powstaną w nowym, zbudowanym od postaw budynku. Atrakcyjność inwestycji podkreśla doskonała lokalizacja w samym sercu Gdańska, w sąsiedztwie Starego Miasta i Wyspy Spichrzów. Z kolei powstające w Gdyni osiedle ZBOŻOWA mieści się na skraju Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, blisko ul. Morskiej, która jako jedna z głównych arterii miasta, zapewnia doskonałe połączenie z całym Trójmiastem.

Odpowiedzialne podejście do zrównoważonego rozwoju

Zgodnie ze swoim mottem Business as unusual, ACCIONA wyróżnia się niestandardowym podejściem do działalności biznesowej, mocno koncentrując się w niej na zgodności z założeniami ESG. – W 2023 roku staliśmy się jednym z pierwszych deweloperów w Polsce, który w swoich projektach uwzględnia rygorystyczne przepisy Taksonomii UE. Pozwoli nam to pozyskiwać tańsze finansowanie inwestycji, co w prosty sposób przełoży się na przyszłe korzyści dla właścicieli mieszkań – tłumaczy Katarzyna Unold.

Będąc częścią potężnej spółki międzynarodowej, ACCIONA korzysta z ogromnej wiedzy technicznej i doświadczenia międzynarodowych zespołów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Misją firmy jest prowadzenie, przyspieszanie i dokończenie przejścia na model gospodarki o obniżonej emisyjności, a także promowanie świadomości społecznej na temat zrównoważonego rozwoju. ACCIONA chce wnieść pozytywny wkład w społeczeństwo i planetę, dostarczając zrównoważonych rozwiązań dla najpilniejszych problemów, takich jak globalne ocieplenie i niedobór wody. – W ramach Taksonomii UE nasze działania raportujemy zgodnie ze ścieżką Climate Change Mitigation Path (CCA). Wymaga ona, aby zużycie energii pierwotnej przez budynki było o 10% niższe niż krajowe normy. Stosujemy się też do pięciu dodatkowych kryteriów, które obejmują zapobieganie i kontrolę zanieczyszczenia środowiska, ochronę zasobów wody oraz poszanowanie ekosystemów – wylicza dyrektorka zarządzająca ACCIONA.

Na optymalizację wpływu na środowisko, kontrolę projektowania oraz procesu budowy pozwala proces certyfikacji nieruchomości mieszkaniowych w systemie BREEAM stosowany przez ACCIONA już od 2021 roku. Ponadto wszystkie inwestycje są realizowane i zarządzane przez zespoły profesjonalistów, spełniając najwyższe standardy jakości, w tym normy ISO9001 i ISO14001. I chociaż koszty realizacji takich inwestycji są wyższe, deweloper deklaruje, że jest gotowy ponieść tę cenę, aby spełniać najwyższe standardy środowiskowe. Jako firma zorientowana na cel, dąży bowiem nie tylko do generowania zysku, ale także do zmieniania świata na lepsze, co odzwierciedla drugie, komplementarne motto firmy, brzmiące: Experts in designing a better planet.

Troska o dobrostan pracowników

Jednak zrównoważony rozwój firmy w zgodzie z założeniami ESG to więcej niż wyłącznie działania prośrodowiskowe. Dlatego jednym z kluczowych elementów strategii ACCIONA jest holistyczne podejście do dobrego samopoczucia zespołu. Ma ono na celu nie tylko zwiększenie w firmie poziomu produktywności czy lojalności, ale również przyczynianie się do ogólnego zadowolenia i zdrowego stylu życia pracowników. Firma skupia się więc na propagowaniu wartościowych nawyków w pracy, wsparciu w organizacji obowiązków służbowych, zapewnieniu komfortowych warunków pracy, a także zachowaniu równowagi między życiem prywatnym a zawodowym. W tym roku do zespołu ACCIONA dołączyło też 4 dodatkowe osoby, które wzmocnią działania firmy w Warszawie i Trójmieście.

Wsparcie lokalnych społeczności

Świadoma swojego wpływu na najbliższe otoczenie, ACCIONA kładzie nacisk na zapewnienie dobrej jakości życia nie tylko mieszkańcom swoich inwestycji, ale także lokalnych społeczności. Dlatego aktywnie angażuje się w akcje charytatywne, natomiast zamiast spektakularnych wydarzeń, firma skupia się na lokalnych przedsięwzięciach i osobistym zaangażowaniu. Przykładem może być wsparcie młodzieżowego klubu piłkarskiego z warszawskiego Gocławia, obejmujące dofinansowanie strojów sportowych dla graczy i pomoc finansową w organizacji wakacyjnych wyjazdów dla dzieci, których rodzice nie mogą sobie na nie pozwolić. Tradycją firmy jest też organizacja własnych, niestandardowych projektów charytatywnych, takich jak te z okazji zakończenia budowy konstrukcji inwestycji, tzw. wiechy. Koncepcja akcji powstała w 2020 roku jako powrót do pięknej pra-idei tej tradycji budowlanej, której celem było zapewnienie opieki i dobrego życia przyszłym mieszkańcom danej nieruchomości.

Ambitne plany na 2024 rok

Nadchodzące 12 miesięcy będzie dla ACCIONA kontynuacją działań w ramach strategii zrównoważonego rozwoju. Firma skupi się na realizacji rozpoczętych już projektów oraz na zakupie nowych gruntów, aby sprostać ambitnym celom sprzedażowym na konkurencyjnym rynku deweloperskim w Polsce. Kluczowym elementem będzie też dalsze zaangażowanie w tworzenie ekologicznych i zrównoważonych projektów mieszkaniowych. W portfolio ACCIONA pojawią się też nowe koncepcje biznesowe, których celem jest zaspokojenie zmieniających się potrzeb rynkowych i dostosowanie się do różnorodnych wymagań klientów.

Jednym z takich rozwiązań jest rozwój oferty w kierunku modelu built-to-rent, który na globalnym rynku coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Ta strategia różni się od tradycyjnego modelu sprzedaży mieszkań, koncentrując się na długoterminowym zarządzaniu nieruchomościami i oferowaniu najemcom szeregu dodatkowych usług. W 2024 roku ACCIONA zamierza rozszerzyć też swoją działalność na nowe rynki, w tym na Łódź i Kraków. Dalszy rozwój, także w ramach segmentu premium, to odpowiedź na rosnący popyt, a także szansa na umocnienie pozycji firmy na kluczowych rynkach w kraju. Jednocześnie oznacza to też zwiększenie zatrudnienia: – Zdajemy sobie sprawę, że sukces w dużej mierze zależy od skutecznej współpracy i synergii między różnymi działami i lokalizacjami. Ekspansja na nowe rynki oraz dalszy rozwój w tym kierunku wymagać więc będzie od nas skupienia na pielęgnowaniu pracy zespołowej, uważności na relacje, interakcje i komunikację wewnątrz teamu – podsumowuje Katarzyna Unold.

ACCIONA planuje kontynuować swój rozwój stawiając na poszerzanie kompetencji zespołu i inwestując w nowoczesne rozwiązania do komunikacji i zarządzania. Firma zaoferuje swoim pracownikom atrakcyjne programy szkoleniowe, wzbogacające ich wiedzę i umiejętności, a także skupi się na digitalizacji i usprawnieniu swoich procesów, aby stać się jeszcze bardziej nowoczesną i efektywną.

Źródło: WALK PR

Najnowsze z tej kategorii