GDDKiA: Budimex i Mirbud realizują obecnie najwięcej inwestycji na sieci dróg krajowych
Firmy, które obecnie realizują najwięcej inwestycji prowadzonych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) to Budimex i Grupa Mirbud, podała Dyrekcja. Na dalszych miejscach, w zależności od przyjętego kryterium są Strabag, Intercor, Polaqua oraz Stecol Corporation.
"Polska to największy plac budowy w Europie, a wiele z kluczowych dla naszego kraju inwestycji dotyczy sieci dróg krajowych. Obecnie realizujemy 102 zadania z Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.) o łącznej długości ponad 1 428 km. Na tym etapie znajduje się też 21 zadań z Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 (PB100) o długości niemal 171 km. Łączna wartość tych inwestycji to 64,4 mld zł" - czytamy w komunikacie.
"Niezależnie, czy weźmiemy pod uwagę liczbę odcinków realizacyjnych, ich długość czy wartość podpisanych umów, pierwsze dwa miejsca na podium będą należały do firm - Budimex oraz Grupy Mirbud" - dodano.
Budimex realizuje 25 kontraktów, o łącznej długości 287,5 km i wartości ponad 11 mld zł. Jest wśród nich m.in. pięć odcinków drogi ekspresowej S10 (Witankowo - Piła Północ w woj. wielkopolskim, a także Stargard Wschód - Suchań i trzy odcinki między węzłami Cybowo i Wałcz w woj. zachodniopomorskim) o długości niemal 74 km. Ten wykonawca realizuje także trzy odcinki S17 w woj. lubelskim (Krasnystaw Północ - Izbica, Zamość Wschód - Zamość Południe i Tomaszów Lubelski - Hrebenne) oraz dwa odcinki S7 (Chwaszczyno - Żukowo w woj. pomorskim oraz Modlin - Czosnów w woj. mazowieckim). Budimex realizuje również siedem inwestycji z PB100 (obwodnice Suchowoli, Sztabina, Szczecinka, Szwecji, Rusinowa, Lipska i II etap obwodnicy Sanoka) o łącznej długości niemal 42 km. Budimex jest też partnerem firmy Gülermak w konsorcjum realizującym odcinek S19 między Jawornikiem a Lutczą (woj. podkarpackie), o długości 5,2 km (z czego niemal 3 km to tunel) i wartości 1,9 mld zł, wymieniono.
Z kolei Grupa Mirbud (wcześniej Mirbud i Kobylarnia) realizuje 17 odcinków, o łącznej długości niemal 270 km i wartości prawie 9,6 mld zł. Wykonawca pracuje m.in. na czterech odcinkach drogi ekspresowej S11 (Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik oraz II jezdnia obwodnicy Kępna w woj. wielkopolskim, a także dwa odcinki od węzła Siemianice do węzła Olesno w woj. opolskim). Mirbud realizuje też dwa odcinki drogi ekspresowej S1 w woj. śląskim (Dankowice - Suchy Potok, Przybędza - Milówka) oraz trzy odcinki S10 (Solec - Toruń Zachód w woj. kujawsko-pomorskim i dwa odcinki w woj. zachodniopomorskim między węzłami Suchań i Cybowo), podano także.
"Trzecie miejsce w klasyfikacji największych wykonawców inwestycji na drogach krajowych w Polsce, zależne jest od parametrów, które weźmiemy pod uwagę. Pod względem liczby odcinków, miejsce na podium zajmuje firma Strabag, która realizuje 14 kontraktów, o łącznej długości ponad 160 km i wartości niemal 4,6 mld zł. Na kolejnych miejscach znalazły się firmy Intercor i Polaqua, które realizują odpowiednio 11 i 9 inwestycji. Spółka Intercor zajmuje trzecie miejsce, gdy weźmiemy pod uwagę długość realizowanych odcinków (162,5 km) oraz ich wartość (ponad 7,1 mld zł). W tej pierwszej klasyfikacji, na kolejnych miejscach plasują się: wspomniana już firma Strabag oraz Stecol Corporation (5 kontraktów o długości 119 km i wartości niemal 3,9 mld zł). W klasyfikacji opartej o wartość umów, za firmą Intercor znajdują się: Polaqua (9 odcinków o długości ponad 115 km i wartości ponad 4,6 mld zł) oraz Strabag" - czytamy dalej.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2023 r. miał 9,8 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Mirbud działa przede wszystkim jako generalny wykonawca lub generalny realizator we wszystkich segmentach budownictwa. Od 2008 r. spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu sWIG80. W 2023 r. miała 3 322 mln zł skonsolidowanych przychodów.
(ISBnews)
Źródło: ISB news
- 25.03.2025InfrastrukturaKomunikacyjna
Oferta Mirbudu za 549,44 mln zł wybrana na budowę odcinka drogi S11
Oferta Mirbudu, warta 549,44 mln zł brutto, została wybrana jako najkorzystniejsza w postępowaniu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) pn.: "Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S11 Ostrów Wlkp. - Kępno; odcinek I węzeł Przygodzice - węzeł Ostrzeszów Północ (bez węzła)", podała spółka.
- 17.03.2025InfrastrukturaKomunikacyjna
GDDKiA zleciła budowę dróg za ponad 1,6 mld zł podczas przerwy zimowej
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zawarła umowy na realizację 7 zadań o łącznej długości 45,8 km i wartości przekraczającej 1,6 mld zł w czasie tzw. przerwy zimowej, czyli w okresie od połowy grudnia 2024 r. do połowy marca br., podała Dyrekcja.
- 13.03.2025InfrastrukturaKomunikacyjna
Oferta Budimeksu za 104,38 mln zł najtańsza na obwodnicę Dobiegniewa w ciągu DK22
Oferta Budimeksu warta 104,38 mln zł brutto okazała się najtańsza w przetargu na realizację obwodnicy Dobiegniewa w ciągu DK22 (o długości 5,8 km), podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Cena stanowi 60% ogólnej oceny oferty, zaś wydłużenie okresu gwarancji jakości - 40%. Obwodnica powstanie w systemie Projektuj i buduj.
- 06.03.2025InfrastrukturaKomunikacyjna
MI: GDDKiA wznawia przygotowania do realizacji Wschodniej Obwodnicy Warszawy
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) rozpoczyna prace mające na celu wyjście z wieloletniego impasu związanego z przygotowaniami do budowy ostatniej części Warszawskiego Węzła Drogowego. Efektem tych prac ma być realizacja 14 km odcinka drogi ekspresowej S17 omijającej stolicę od północnego-wschodu, podało Ministerstwo Infrastruktury.
- 26.02.2025InfrastrukturaKomunikacyjna
Oferta Budimeksu za 478,2 mln zł netto oceniona najwyżej w przetargu na odcinek S11
Oferta Budimeksu, warta 478,24 mln zł netto, została oceniona najwyżej w postępowaniu przetargowym Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na "Zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S11 Ostrów Wlkp. - Kępno; odcinek II węzeł Ostrzeszów Północ - węzeł Kępno Północ", podała spółka, zastrzegając, że powyższe nie oznacza wyboru oferty jako najkorzystniejszej, gdyż postępowanie dotyczące oceny ofert nie zostało ostatecznie zakończone.