18.02.2025
GospodarkaBiznesInformacje z gospodarki

PARP przyzna firmom MŚP 34,56 mln zł dofinansowania na promocję za granicą

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP" w ramach Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Konkurs ma na celu wsparcie mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w zwiększaniu ich obecności na rynkach międzynarodowych. Do dofinansowania rekomendowano 98 projektów na łączną kwotę 34 563 354,26 zł. Projekty te dotyczą m.in. produkcji jachtów i łodzi, produktów meblarskich, narzędzi budowlanych i malarskich czy oferowania kursów i szkoleń lotniczych.

Głównym celem naboru było zwiększenie możliwości eksportowych firm z sektora MŚP na rynkach zagranicznych. W ramach programu innowacyjne mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa mogą uzyskać wsparcie finansowe na promocję swojej marki za granicą, w tym na uczestnictwo w targach oraz misjach gospodarczych, podano.

"Nabór trwał od 15 października do 28 listopada 2024 r. Był skierowany do firm MŚP prowadzących działalność na terenie Polski, chcących wzmocnić swój potencjał eksportowy. Przedsiębiorstwa musiały wpisywać się w jeden z sektorów gospodarki: medyczny i farmaceutyczny; budowy i wykańczania budowli; elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki; zielonych technologii (w tym OZE, GOZ); IT/ICT; przemysłu kreatywnego; kosmetyczny; maszyn i urządzeń; meblarski; motoryzacyjny; pojazdów szynowych; statków specjalistycznych, jachtów i łodzi; wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania; lotniczo-kosmiczny; spożywczy" - czytamy w komunikacie.

Dofinansowanie mogły otrzymać projekty obejmujące działania wspierające rozwój eksportu przedsiębiorstw MŚP na rynkach zagranicznych. W szczególności dotyczy to uczestnictwa w targach ujętych na liście wydarzeń, na których będę organizowane stoiska narodowe dla danego sektora, a także organizacji wyjazdowych misji gospodarczych. Celem tych działań jest promocja zarówno marki produktowej wnioskodawcy, jak i Marki Polskiej Gospodarki.

Dofinansowanie obejmuje działania promocyjne związane ze zwiększaniem obecności marki na rynkach zagranicznych. W ramach dofinansowania wnioskodawca jest zobowiązany wziąć udział w targach ze stoiskiem narodowym w charakterze wystawcy, może także zorganizować zagraniczne misje gospodarcze, mające na celu nawiązanie kontaktów z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Dofinansowaniem objęte są także kampanie promocyjne, wskazano również.

"Wśród kosztów kwalifikowalnych znajdują się koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa przedsiębiorstwa w danych targach lub danej wystawie; koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej; koszty przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej w związku z udziałem w targach i organizacją wyjazdowych misji gospodarczych; koszty pośrednie (7% kwalifikowalnych bezpośrednich kosztów projektu)" - czytamy dalej.

Na realizację projektów w ramach naboru przeznaczono 50 mln zł. Wsparcie wynosi do 50% wartości projektu, co oznacza, że wkład własny to co najmniej 50% całkowitego kosztu projektu. Nie ma minimalnej i maksymalnej wartości kosztów kwalifikowalnych w projekcie.

(ISBnews)

Źródło: ISB news

Najnowsze z tej kategorii