Polski Holding Nieruchomości przedstawia założenia strategii na lata 2025-2030
„Nowy Start” to hasło przewodnie nowej strategii Grupy PHN na lata 2025-2030. Jej głównym celem jest umocnienie pozycji Polskiego Holdingu Nieruchomości jako lidera na krajowym rynku nieruchomości, zwiększenie skali działania oraz usystematyzowanie struktury biznesowej. Grupa PHN stawia na cztery, uporządkowane w łańcuch wartości, filary biznesowe, które przyniosą stabilny i zrównoważony rozwój. Spółka planuje, że w 2030 r. osiągnie ponad 1,6 mld zł przychodów netto i wynik EBITDA o wartości ponad 400 mln zł, a suma wypłaconych dywidend w latach 2025-2030 wyniesie ponad 180 mln zł. Wraz z ogłoszeniem nowej strategii, PHN odświeża też logo i identyfikację wizualną.
Polski Holding Nieruchomości, posiadając funkcję integratora szerokiego łańcucha wartości realizowanego przez Grupę PHN, oparł swoją nową strategię na czterech filarach biznesowych: Development, Najem, Budowlany oraz PRS, obejmujący usługi najmu instytucjonalnego lokali mieszkalnych. Nowa strategia zakłada elastyczne i proaktywne podejście do zmieniającego się, coraz bardziej dojrzałego rynku, aby dynamicznie wprowadzać odpowiednie scenariusze, w szczególności w filarach Development i PRS.
Najbliższe sześć lat to dla Polskiego Holdingu Nieruchomości czas strategicznego umacniania pozycji rynkowej oraz wykorzystywania szans, jakie daje otoczenie biznesowe. Strategia, którą opracowaliśmy, łączy dogłębną i realistyczną ocenę sytuacji wyjściowej połączoną z ambicjami właściwymi dla branżowego lidera. Jestem przekonany, że będzie skutecznym kompasem prowadzącym nas do osiągnięcia biznesowych celów. Będziemy budować silną, rozwijającą się, zintegrowaną i bliską naturze organizację – powiedział Wiesław Malicki, Prezes Zarządu Polskiego Holdingu Nieruchomości.
Każdy z filarów docelowo będzie reprezentowany przez oddzielną grupę podmiotów w Grupie PHN, a sam PHN będzie pełnił funkcję integratora odpowiedzialnego za stawianie celów i nadzór nad ich realizacją, rozwój portfela usług i produktów oraz identyfikację i wzmacnianie synergii w oferowanym łańcuchu wartości. Oparcie strategii na czterech filarach pozwoli na realizację ambitnych celów biznesowych:
- dla filaru Development, obejmującego działalność deweloperską przede wszystkim na rynku mieszkaniowym i budownictwa jednorodzinnego, celem strategicznym jest wybudowanie w latach 2025-2030 ponad 3 200 mieszkań,
- w ramach filaru Najem, który dotyczy wynajmu przestrzeni biurowych, logistycznych i handlowych oraz realizację w tym celu inwestycji, PHN zamierza wybudować w latach 2025-2030 ponad 40 tys. mkw. nowej powierzchni biurowej klasy A oraz ponad 600 tys. mkw. nowej powierzchni logistycznej,
- filar Budowlany, realizujący usługi budowlane dla sektorów mieszkaniowego, przemysłowego i infrastrukturalnego, ma za cel zrealizowanie w latach 2025-2030 kontraktów budowlanych o łącznej wartości ponad 2,7 mld zł,
- uzupełniający obszar działalności filar PRS, rozszerzający dotychczasowy łańcuch wartości o usługi najmu instytucjonalnego lokali mieszkalnych i bazujący przede wszystkim na własnych nieruchomościach, ma za cel zrealizować w latach 2025-2030 ponad 30 tys. mkw. powierzchni PRS.
Naszą strategię przyjmujemy w okresie stabilnego rozwoju rynku nieruchomości. Rynek mieszkaniowy w Polsce, mimo kilkuletniego okresu dynamicznego wzrostu cen, nadal posiada duże pole rozwoju, będąc jednym z najmniej nasyconych rynków mieszkaniowych w Unii Europejskiej. W przypadku rynku przestrzeni biurowych, w niektórych miastach widać oznaki nasycenia, ale największy rynek warszawski nadal posiada stabilne perspektywy wzrostu, szczególnie w klasie A – dodaje Wiesław Malicki. Podkreśla przy tym dobre perspektywy wzrostu rynku budowlanego oraz możliwości, z jakimi wiąże się działalność w ramach filaru PRS – Planowana intensyfikacja inwestycji infrastrukturalnych i energetycznych, związana zwłaszcza z uruchomieniem środków z Unii Europejskiej, w tym KPO, powinna być siłą napędzającą wzrost rynku budowlanego. Jednocześnie, redukcja zdolności kredytowej konsumentów związana ze wzrostami cen mieszkań i poziomem stóp procentowych może stanowić impuls do rozwoju PRS, na co odpowiadamy w strategii uruchomieniem uzupełniającego filaru.
Wdrożenie strategii oparte będzie na realizacji 15 inicjatyw strategicznych, podzielonych między cztery obszary – optymalizacja, rozwój, zielona transformacja i nowoczesne rozwiązania. W obszarze optymalizacji inicjatywy obejmą optymalizację aktywów, struktury organizacyjnej, procesów oraz struktury kapitałowej. Obszar rozwoju to inicjatywy z obszaru rentowności aktywów, portfela usług, synergii operacyjnych oraz kooperacji z podmiotami SP. Trzy inicjatywy zaplanowano w obszarze transformacji energetycznej: wdrożenie Strategii ESG, obniżenie emisji CO2 o 42% do 2030 roku m.in. poprzez inwestycje w farmy fotowoltaiczne, a także stworzenie portfela rozwiązań proekologicznych dla inwestycji. Ostatni obszar – nowoczesne rozwiązania – obejmie inicjatywę stworzenia portfela rozwiązań innowacyjnych dla inwestycji oraz implementację rozwiązań AI.
Inicjatywy będą wdrażane w fazach. Na lata 2025 i 2026 zaplanowano optymalizację aktywów i organizacji. Lata 2027-2028 to stabilizacja finansowa i działania wzrostowe, a od 2029 do 2030 r. PHN skupi się na wzmacnianiu łańcucha wartości. Dzięki realizacji strategii, w perspektywie do 2030 r. Polski Holding Nieruchomości będzie zoptymalizowanym, rozwijającym się, bliskim naturze i korzystającym z nowoczesnych rozwiązań integratorem na rynku nieruchomości.
Wraz z ogłoszeniem nowej strategii, Polski Holding Nieruchomości wprowadził także nowe logo spółki oraz zestaw elementów, za pomocą których prowadzona będzie spójna komunikacja. Należą do nich między innymi zmodyfikowana kolorystyka czy nowa typografia. Celem odświeżenia identyfikacji wizualizacji Grupy PHN jest profesjonalizacja wizerunku i zarazem łatwiejsza oraz czytelniejsza identyfikacja marki. Dzięki uproszczonemu, nowoczesnemu designowi i odświeżonej, lekkiej estetyce, przekaz kierowany do odbiorców Grupy PHN będzie bardziej spójny, uniwersalny i przejrzysty. Proces zmiany identyfikacji będzie stopniowy i rozpoczął się od zmiany znaku graficznego, a dzięki etapowaniu dotychczasowe materiały będą sukcesywnie zastępowane nowymi.
Źródło: Komunikacja Plus
- 17.07.2025Deweloperzy
Unibep ma warunkową umowę za 53,5 mln zł netto na osiedle dla Vinci Immobilier Polska
Unibep zawarł umowę o wartości 53,5 mln zł netto z Vinci Immobilier Polska, podała spółka. Kontrakt dotyczy zadania pn. budowa zespołu dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych z halą garażową. Termin zakończenia robót ustalony został na II kwartał 2027 r., z zastrzeżeniem, że umowa jest zawarta pod warunkiem zawieszającym, związanym z uzyskaniem przez zamawiającego zgód korporacyjnych na realizację umowy, którego spełnienie powinno nastąpić w terminie do 30 września 2025 r.
- 16.07.2025Deweloperzy giełdowiDeweloperzy
Grupa TAG sprzedała 1080 lokali w I półr., planuje sprzedaż ok. 2800 mieszkań w całym br.
Grupa TAG podpisała ponad 1 080 umów przedwstępnych i deweloperskich w I poł. 2025 r. oraz dodatkowo około 160 umów rezerwacyjnych, które pozostały do sfinalizowania jako deweloperskie wkrótce, podała spółka. Grupa podtrzymała też plany, według których w całym 2025 r. celuje w sprzedaż na poziomie 2 800 mieszkań oraz zwiększenie portfela lokali na wynajem do ponad 3600 lokali.
- 15.07.2025Deweloperzy
Archicom Collection ciągle zaskakuje. W inwestycji M7 powstanie siedem kolekcjonerskich apartamentów unikalnych w skali światowej
W inwestycji M7 zlokalizowanej w nowym superkwartale Towarowa22, powstaną wyjątkowe, kolekcjonerskie apartamenty stworzone od początku do końca według autorskich koncepcji łączących je z wybitnymi postaciami ze świata sztuki lub prestiżowymi markami. Pierwsze trzy projekty są już gotowe do sprzedaży. To apartamenty „Helmut Newton and Sylvia Gobbel”, „M as Marylin” oraz „Guitar Heroes”. Posiadają swoje wyróżniki, a nawet – oryginalne dzieła wybitnych artystów w luksusowych wnętrzach.
- 15.07.2025BiznesGospodarkaInformacje z gospodarkiDeweloperzy
BIG InfoMonitor: 45% przedsiębiorców planuje inwestować w rozwój biznesu w ciągu roku
W rozwój biznesu planuje inwestować ponad 45% przedsiębiorców w perspektywie nadchodzących 12 miesięcy wobec 30% przed rokiem (w II kw. ub.r.), wynika z badania wykonanego dla BIG InfoMonitor. Na rozwój nastawieni są przede wszystkim przedstawiciele sektora usług i produkcji.
- 14.07.2025Deweloperzy giełdowiDeweloperzy
Dom Development wprowadził do oferty 259 lokali w ramach Os. Wilno i Mokotowa Sportowego
Dom Development wprowadził do sprzedaży 259 lokali w dwóch warszawskich inwestycjach: Osiedle Wilno i Mokotów Sportowy, podała spółka. Nowy etap Mokotowa Sportowego obejmuje 63 mieszkania i 4 lokale usługowe w czteropiętrowym budynku. Zakończenie realizacji planowane jest na I kwartał 2027 roku. W przypadku Osiedla Wilno do oferty trafiły 192 mieszkania w trzypiętrowym budynku. Termin ukończenia to IV kwartał 2026 roku.