18.03.2025
Deweloperzy

Polski Holding Nieruchomości przedstawia założenia strategii na lata 2025-2030

„Nowy Start” to hasło przewodnie nowej strategii Grupy PHN na lata 2025-2030. Jej głównym celem jest umocnienie pozycji Polskiego Holdingu Nieruchomości jako lidera na krajowym rynku nieruchomości, zwiększenie skali działania oraz usystematyzowanie struktury biznesowej. Grupa PHN stawia na cztery, uporządkowane w łańcuch wartości, filary biznesowe, które przyniosą stabilny i zrównoważony rozwój. Spółka planuje, że w 2030 r. osiągnie ponad 1,6 mld zł przychodów netto i wynik EBITDA o wartości ponad 400 mln zł, a suma wypłaconych dywidend w latach 2025-2030 wyniesie ponad 180 mln zł. Wraz z ogłoszeniem nowej strategii, PHN odświeża też logo i identyfikację wizualną.

Polski Holding Nieruchomości, posiadając funkcję integratora szerokiego łańcucha wartości realizowanego przez Grupę PHN, oparł swoją nową strategię na czterech filarach biznesowych: Development, Najem, Budowlany oraz PRS, obejmujący usługi najmu instytucjonalnego lokali mieszkalnych. Nowa strategia zakłada elastyczne i proaktywne podejście do zmieniającego się, coraz bardziej dojrzałego rynku, aby dynamicznie wprowadzać odpowiednie scenariusze, w szczególności w filarach Development i PRS.

Najbliższe sześć lat to dla Polskiego Holdingu Nieruchomości czas strategicznego umacniania pozycji rynkowej oraz wykorzystywania szans, jakie daje otoczenie biznesowe. Strategia, którą opracowaliśmy, łączy dogłębną i realistyczną ocenę sytuacji wyjściowej połączoną z ambicjami właściwymi dla branżowego lidera. Jestem przekonany, że będzie skutecznym kompasem prowadzącym nas do osiągnięcia biznesowych celów. Będziemy budować silną, rozwijającą się, zintegrowaną i bliską naturze organizację – powiedział Wiesław Malicki, Prezes Zarządu Polskiego Holdingu Nieruchomości.

Każdy z filarów docelowo będzie reprezentowany przez oddzielną grupę podmiotów w Grupie PHN, a sam PHN będzie pełnił funkcję integratora odpowiedzialnego za stawianie celów i nadzór nad ich realizacją, rozwój portfela usług i produktów oraz identyfikację i wzmacnianie synergii w oferowanym łańcuchu wartości. Oparcie strategii na czterech filarach pozwoli na realizację ambitnych celów biznesowych:

  • dla filaru Development, obejmującego działalność deweloperską przede wszystkim na rynku mieszkaniowym i budownictwa jednorodzinnego, celem strategicznym jest wybudowanie w latach 2025-2030 ponad 3 200 mieszkań,
  • w ramach filaru Najem, który dotyczy wynajmu przestrzeni biurowych, logistycznych i handlowych oraz realizację w tym celu inwestycji, PHN zamierza wybudować w latach 2025-2030 ponad 40 tys. mkw. nowej powierzchni biurowej klasy A oraz ponad 600 tys. mkw. nowej powierzchni logistycznej,
  • filar Budowlany, realizujący usługi budowlane dla sektorów mieszkaniowego, przemysłowego i infrastrukturalnego, ma za cel zrealizowanie w latach 2025-2030 kontraktów budowlanych o łącznej wartości ponad 2,7 mld zł,
  • uzupełniający obszar działalności filar PRS, rozszerzający dotychczasowy łańcuch wartości o usługi najmu instytucjonalnego lokali mieszkalnych i bazujący przede wszystkim na własnych nieruchomościach, ma za cel zrealizować w latach 2025-2030 ponad 30 tys. mkw. powierzchni PRS.

Naszą strategię przyjmujemy w okresie stabilnego rozwoju rynku nieruchomości. Rynek mieszkaniowy w Polsce, mimo kilkuletniego okresu dynamicznego wzrostu cen, nadal posiada duże pole rozwoju, będąc jednym z najmniej nasyconych rynków mieszkaniowych w Unii Europejskiej. W przypadku rynku przestrzeni biurowych, w niektórych miastach widać oznaki nasycenia, ale największy rynek warszawski nadal posiada stabilne perspektywy wzrostu, szczególnie w klasie A – dodaje Wiesław Malicki. Podkreśla przy tym dobre perspektywy wzrostu rynku budowlanego oraz możliwości, z jakimi wiąże się działalność w ramach filaru PRS – Planowana intensyfikacja inwestycji infrastrukturalnych i energetycznych, związana zwłaszcza z uruchomieniem środków z Unii Europejskiej, w tym KPO, powinna być siłą napędzającą wzrost rynku budowlanego. Jednocześnie, redukcja zdolności kredytowej konsumentów związana ze wzrostami cen mieszkań i poziomem stóp procentowych może stanowić impuls do rozwoju PRS, na co odpowiadamy w strategii uruchomieniem uzupełniającego filaru.

Wdrożenie strategii oparte będzie na realizacji 15 inicjatyw strategicznych, podzielonych między cztery obszary – optymalizacja, rozwój, zielona transformacja i nowoczesne rozwiązania. W obszarze optymalizacji inicjatywy obejmą optymalizację aktywów, struktury organizacyjnej, procesów oraz struktury kapitałowej. Obszar rozwoju to inicjatywy z obszaru rentowności aktywów, portfela usług, synergii operacyjnych oraz kooperacji z podmiotami SP. Trzy inicjatywy zaplanowano w obszarze transformacji energetycznej: wdrożenie Strategii ESG, obniżenie emisji CO2 o 42% do 2030 roku m.in. poprzez inwestycje w farmy fotowoltaiczne, a także stworzenie portfela rozwiązań proekologicznych dla inwestycji. Ostatni obszar – nowoczesne rozwiązania – obejmie inicjatywę stworzenia portfela rozwiązań innowacyjnych dla inwestycji oraz implementację rozwiązań AI.

Inicjatywy będą wdrażane w fazach. Na lata 2025 i 2026 zaplanowano optymalizację aktywów i organizacji. Lata 2027-2028 to stabilizacja finansowa i działania wzrostowe, a od 2029 do 2030 r. PHN skupi się na wzmacnianiu łańcucha wartości. Dzięki realizacji strategii, w perspektywie do 2030 r. Polski Holding Nieruchomości będzie zoptymalizowanym, rozwijającym się, bliskim naturze i korzystającym z nowoczesnych rozwiązań integratorem na rynku nieruchomości.

Wraz z ogłoszeniem nowej strategii, Polski Holding Nieruchomości wprowadził także nowe logo spółki oraz zestaw elementów, za pomocą których prowadzona będzie spójna komunikacja. Należą do nich między innymi zmodyfikowana kolorystyka czy nowa typografia. Celem odświeżenia identyfikacji wizualizacji Grupy PHN jest profesjonalizacja wizerunku i zarazem łatwiejsza oraz czytelniejsza identyfikacja marki. Dzięki uproszczonemu, nowoczesnemu designowi i odświeżonej, lekkiej estetyce, przekaz kierowany do odbiorców Grupy PHN będzie bardziej spójny, uniwersalny i przejrzysty. Proces zmiany identyfikacji będzie stopniowy i rozpoczął się od zmiany znaku graficznego, a dzięki etapowaniu dotychczasowe materiały będą sukcesywnie zastępowane nowymi.

Źródło: Komunikacja Plus

Najnowsze z tej kategorii