
ACCIONA świętuje wiechę inwestycji BLANCO
ACCIONA, deweloper odpowiedzialny za budowę osiedla BLANCO w Pruszkowie, po raz kolejny organizuje niestandardową wiechę z okazji ukończenia budowy konstrukcji żelbetowej inwestycji. Mowa o charytatywnej wiesze, której koncepcja powstała jako powrót do pięknej pra idei tej tradycji budowlanej – zapewnienia opieki i dobrego życia przyszłym mieszkańcom danej nieruchomości. Tegoroczna akcja to jedna z wielu inicjatyw CSR-owych dewelopera oraz kontynuacja tradycji zapoczątkowanej w 2020 roku podczas wiechy innej inwestycji ACCIONA. Partnerem wiechy BLANCO został generalny wykonawca inwestycji – firma Alfa-Bet Polska.
12 stycznia na placu budowy BLANCO przy ul. Lipowej 42 w Pruszkowie odbyła się uroczystość zawieszenia wiechy, w której uczestniczyli wszyscy pracownicy budowy oraz przedstawiciele inwestora, generalnego wykonawcy oraz podwykonawców.
– Dziś obchodzimy święto wiechy osiedla BLANCO powstającego w Pruszkowie. Bardzo ważnej dla ACCIONA inwestycji, bowiem pierwszej, realizowanej poza granicami stolicy (chociaż wciąż znajdującej się na terenie aglomeracji warszawskiej), w której budowaliśmy przez ponad 30 lat. Budowa BLANCO rozpoczęła się pod koniec 3 kwartału 2021 roku, a generalnym wykonawcą projektu została firma Alfa-Bet Polska. W tym roku planujemy zakończenie prac budowlanych oraz przekazanie mieszkań właścicielom – mówi Katarzyna Unold, Dyrektor Zarządzająca ACCIONA.
Podczas wiechy BLANCO świętowano ukończenie konstrukcji żelbetowej inwestycji, która składa się z siedmiu budynków realizowanych w dwóch etapach. Prace budowlane trwają, a obecnie realizowane są prace wykończeniowe fasady, montaż instalacji elektrycznych i sanitarnych, montaż okien, prace murowe wewnątrz oraz ocieplanie budynków.
– Od początku bardzo się cieszyliśmy na naszą współpracę z ACCIONA przy realizacji osiedla BLANCO. Projekt osiedla jest bardzo ciekawy i z dużym potencjałem. Pruszków jest wspaniałym miejscem do zamieszkania, a osiedle BLANCO pięknie wpisuje się w rozwój miasta oraz aglomeracji warszawskiej” – powiedział Jakub Skiba, Prezes Alfa-Bet Polska
Uroczystość zawieszenie wiechy to jedna z piękniejszych tradycji branży budowlanej i święto wszystkich pracowników realizujących daną inwestycję. Już po raz kolejny firma ACCIONA jako inicjator pomysłu charytatywnej wiechy, powiązała wiechę z akcją charytatywną, do której zaprosiła generalnego wykonawcę osiedla BLANCO w Pruszkowie – Alfa-Bet Polska. Obie firmy wesprą finansowo wybraną akcję charytatywną lub fundację.
– Kiedy w 2020 roku zorganizowaliśmy wiechę z dodatkową akcją charytatywną, poczuliśmy, że dobro dzieje się na naszych oczach. Jednocześnie byliśmy też zaskoczeni pozytywną reakcją na ten pomysł. Pomaganie to wielka rzecz, a w ACCIONA – firmie, której od lat przyświeca motto „Experts in designing a better planet” (czyli „Eksperci w projektowaniu lepszej planety”), przywiązujemy do niego ogromną wagę. Chcemy zmieniać nasze otoczenie pozytywnie, a także inspirować innych. Staramy się też realizować naszą działalność w sposób, który wspiera interes lokalnych społeczności oraz naszą planetę. W końcu budujemy dla ludzi i z myślą o ludziach! Od lat dostrzegamy też ważność czynienia dobra lokalnie, ponieważ każda, nawet najmniejsza inicjatywa czyni ten świat lepszym. Cieszymy się, że po raz kolejny dajemy w tej kwestii dobry przykład – podkreśliła Unold.
– Gdy tylko usłyszeliśmy o pomyśle organizacji kolejnej wiechy, nie wahaliśmy się do niej dołączyć. Bardzo się cieszę, że nasze tradycyjne, budowlane święto, stało się przyczynkiem do podwójnej radości – zarówno z zakończenia pewnego etapu budowy, jak i czynienia dobra. Doceniamy rozszerzenie naszej współpracy z firmą ACCIONA także o aspekt społeczny i wierzymy, że to inicjatywa, która powinna zagościć w naszej branży na co dzień – dodaje Jakub Skiba, Prezes firmy Alfa-Bet Polska – generalnego wykonawcy BLANCO.
Podczas niecodziennej wiechy organizowanej przez ACCIONA i Alfa-Bet Polska po raz kolejny ogłoszono także konkurs BHP dla pracowników budowy osiedla w Pruszkowie. Na zwycięzców – pracowników, którzy wykazują się najwyższymi standardami BHP w swojej codziennej pracy na budowie – przewidziane są nagrody finansowe. Zdrowie oraz bezpieczeństwo to kwestie kluczowe na terenie każdej inwestycji, dlatego celem konkursu jest przypomnienie o tym pracownikom i promocja przestrzegania przepisów BHP na co dzień.
BLANCO to pierwsza inwestycja firmy ACCIONA, zlokalizowana poza granicami stolicy, w pobliskim Pruszkowie. To nowoczesne osiedle, które posiada aż 300 mieszkań w siedmiu budynkach wielorodzinnych usytuowanych nieopodal centrum Pruszkowa. Ich metraż waha się od 37,5 do 88,5 m². Wśród nich znajdują się mieszkania 2-, 3- lub 4-pokojowe, z loggiami, balkonami, tarasami lub ogródkami. Osiedle położone jest blisko centrum Pruszkowa przy ul. Lipowej 42. BLANCO to też hit sprzedażowy ACCIONA. Pierwszy etap tej inwestycji sprzedał się błyskawicznie, a drugi (pomimo obecnej sytuacji na rynku pierwotnym) ciągle cieszy się olbrzymim zainteresowaniem klientów. Sprzedaż mieszkań II etapu trwa.
Źródło: WALK PR
- 23.06.2025Deweloperzy
Na warszawskiej Pradze-Północ powstanie ponad 200 mieszkań na wynajem z niskim czynszem
W inwestycji znajdzie się 207 lokali na wynajem. Oprócz standardowych M, inwestycja obejmie 14 lokali wspomaganych dla osób z niepełnosprawnościami oraz lokal przeznaczony na placówkę opiekuńczo-wychowawczą. Inwestycję realizuje TBS Warszawa Północ Sp. z o.o. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma ZAB-BUD Sp. z o.o. Budowa ma się zakończyć na początku 2027 roku.
- 23.06.2025Deweloperzy
Archicom sprzedaje City 2 i koncentruje się na rynku mieszkaniowym
Archicom, jeden z wiodących deweloperów mieszkaniowych w Polsce, będący częścią Echo Group sfinalizował sprzedaż biurowca City 2 we Wrocławiu za 31 mln euro prywatnemu pol-skiemu inwestorowi. Tym samym Archicom koncentruje się na rynku mieszkaniowym i pozy-skuje kapitał na rozwój banku ziemi.
- 23.06.2025Deweloperzy
Rosnące zadowolenie z wakacji w Hiszpanii. Turyści chętnie kupują tu wakacyjne domy
Hiszpania jest jednym z ulubionych kierunków turystycznych na świecie. Aż 97 proc. zagranicznych turystów, którzy odwiedzili ten kraj w ubiegłym roku zadeklarowało, że są zadowoleni lub bardzo zadowoleni ze swojego pobytu – wynika z najnowszego raportu Hiszpańskiego Instytutu Turystyki (Turespaña). Nic dziwnego, że coraz więcej osób wybiera ten kraj jako miejsce na tzw. second home.
- 23.06.2025Deweloperzy
Archicom sprzedał biurowiec City 2 we Wrocławiu za 31 mln euro
Archicom Nieruchomości 14, spółka zależna Archicomu, zawarł z polskim prywatnym inwestorem umowę sprzedaży biurowca City 2 we Wrocławiu za 31 mln euro, podała spółka.
- 20.06.2025BiznesDeweloperzy
Tygodniowy przegląd informacji z sektora budownictwa i nieruchomości
Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora budownictwa i nieruchomości z okresu 16-20 czerwca.