Alior Bank uruchomił wirtualną asytentkę Info Nina w formie chatu
Warszawa, 24.07.2023 (ISBnews) - Alior Bank uruchomił nowy kanał kontaktu z klientami - InfoNinę, czyli wirtualną asystentkę, która dotychczas stanowiła wsparcie infolinii, teraz dostępna jest także w formie chatu, podał bank. Obecnie ok. 45% wszystkich rozmów jest w pełni zautomatyzowanych.
"Post-pandemiczna rzeczywistość utwierdziła nas w przekonaniu, że aktywne rozwijanie wszelkich zdalnych form wsparcia klientów jest niezwykle ważne we współczesnej bankowości. Oddając klientom do dyspozycji naszą InfoNinę w formie chatu, mamy ogromną nadzieję, że stanie się ona nieodzownym wsparciem, gwarantując szybką i profesjonalną pomoc" - powiedział dyrektor Działu Digitalizacji i Rozwoju AI w Alior Bank Mariusz Piturecki, cytowany w komunikacie.
InfoNina w wersji głosowej zaczęła obsługiwać klientów Alior Banku na początku 2021 roku. W początkowej fazie wykorzystywana była przede wszystkim do połączenia rozmówców z odpowiednim pracownikiem. W niedługim czasie odbierała już 100%. przychodzących połączeń i w znacznej części samodzielnie na nie odpowiadała, podano.
Po dwóch latach od wdrożenia bot, który jest w stanie zidentyfikować ponad 650 intencji klientów, stał się pierwszą linią wsparcia dla wielu klientów Alior Banku. Aktualnie, około 45% wszystkich rozmów jest w pełni zautomatyzowanych, a asystentka osiągnęła 95% skuteczności w prawidłowym dopasowaniu tematu, podczas przekierowania do doradcy. Kolejnym krokiem w rozwoju projektu jest nowy kanał kontaktu, czyli tekstowy chat, w którym rozmowy są prowadzone wyłącznie przez bota, wskazano w materiale.
Alior Bank koncentruje swoją działalność na usługach bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in. w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringu i asset management. Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa razem banku wyniosły 82,88 mld zł na koniec 2022 r.
(ISBnews)
Źródło: ISB news
- 06.05.2025Banki
NBP: Zysk netto banków wzrósł o 16,1% r/r do 11,7 mld zł w I-III 2025 r.
Zysk netto sektora bankowego wyniósł 11,7 mld zł w okresie styczeń-marzec 2025 r. i zwiększył się o 16,1% r/r, poinformował Narodowy Bank Polski (NBP). Po lutym br. zysk netto sektora wynosił 8,1 mld zł.
- 06.05.2025BankiAnalizy i raporty
BIK: Wartość zapytań o kredyty mieszkaniowe wzrosła o 16,7% r/r w kwietniu
Banki i SKOK-i przesłały do Biura Informacji Kredytowej (BIK) w kwietniu br. zapytania o kredyty mieszkaniowe na kwotę wyższą o 16,7% niż rok wcześniej, podało Biuro. Liczba osób wnioskujących o kredyt wzrosła o 10,2% r/r do 35,64 tys., natomiast w ujęciu miesięcznym - spadła o 3,5%.
- 05.05.2025Banki
NBP: Banki oczekują wzrostu popytu na kredyty - szczególnie konsumpcyjne - w II kw.
Banki zamierzają kontynuować łagodzenie kryteriów udzielania kredytów dla gospodarstw domowych i dla MŚP w II kwartale br. Oczekują też wzrostu popytu na wszystkie rodzaje kredytów, szczególnie na kredyty konsumpcyjne, wynika z ankiety Narodowego Banku Polskiego (NBP).
- 30.04.2025Informacje z gospodarkiBankiGospodarkaAnalizy i raportyFinanse i kredyty
Goldman Sachs: RPP obniży stopy proc. o 50 pb w maju i łącznie o 150 pb w 2025 r.
Warszawa, 30.04.2025 (ISBnews) - Rada Polityki Pieniężnej (RPP) obniży stopy procentowe o 50 pb w maju i łącznie o 150 pb w tym roku, przewidują ekonomiści Goldman Sachs.
- 30.04.2025Informacje z gospodarkiBankiGospodarkaAnalizy i raportyFinanse i kredyty
Prawie 90% sprzedaży kredytów hipotecznych to umowy ze stałą stopą proc.
Bank Pekao nadal obserwuje wysokie zainteresowanie kredytami hipotecznymi na okresową stałą stopę procentową, które stanowią prawie 90% nowej sprzedaży; jednak spodziewa się, że wraz z oczekiwanym spadkiem stóp procentowych klienci będą skłaniali się do kredytów na stopę zmienną, poinformował wiceprezes nadzorujący Pion Zarządzania Ryzykami Marcin Gadomski.