Alior Bank uruchomił wirtualną asytentkę Info Nina w formie chatu
Warszawa, 24.07.2023 (ISBnews) - Alior Bank uruchomił nowy kanał kontaktu z klientami - InfoNinę, czyli wirtualną asystentkę, która dotychczas stanowiła wsparcie infolinii, teraz dostępna jest także w formie chatu, podał bank. Obecnie ok. 45% wszystkich rozmów jest w pełni zautomatyzowanych.
"Post-pandemiczna rzeczywistość utwierdziła nas w przekonaniu, że aktywne rozwijanie wszelkich zdalnych form wsparcia klientów jest niezwykle ważne we współczesnej bankowości. Oddając klientom do dyspozycji naszą InfoNinę w formie chatu, mamy ogromną nadzieję, że stanie się ona nieodzownym wsparciem, gwarantując szybką i profesjonalną pomoc" - powiedział dyrektor Działu Digitalizacji i Rozwoju AI w Alior Bank Mariusz Piturecki, cytowany w komunikacie.
InfoNina w wersji głosowej zaczęła obsługiwać klientów Alior Banku na początku 2021 roku. W początkowej fazie wykorzystywana była przede wszystkim do połączenia rozmówców z odpowiednim pracownikiem. W niedługim czasie odbierała już 100%. przychodzących połączeń i w znacznej części samodzielnie na nie odpowiadała, podano.
Po dwóch latach od wdrożenia bot, który jest w stanie zidentyfikować ponad 650 intencji klientów, stał się pierwszą linią wsparcia dla wielu klientów Alior Banku. Aktualnie, około 45% wszystkich rozmów jest w pełni zautomatyzowanych, a asystentka osiągnęła 95% skuteczności w prawidłowym dopasowaniu tematu, podczas przekierowania do doradcy. Kolejnym krokiem w rozwoju projektu jest nowy kanał kontaktu, czyli tekstowy chat, w którym rozmowy są prowadzone wyłącznie przez bota, wskazano w materiale.
Alior Bank koncentruje swoją działalność na usługach bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in. w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringu i asset management. Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa razem banku wyniosły 82,88 mld zł na koniec 2022 r.
(ISBnews)
Źródło: ISB news
- 21.07.2025BankiGospodarkaFinanse i kredytyInformacje z gospodarki
Credit Agricole podtrzymał prognozę wzrostu PKB na poziomie 3,6% w 2025 r.
Credit Agricole Bank Polska podtrzymał prognozowaną dynamikę wzrostu PKB na poziomie 3,6% r/r w br., podał bank. Według ekonomistów, aktywność gospodarcza nieco przyspieszy w II kw. br. - jej wzrost wyniesie +3,4% r/r wobec +3,2% r/r w I kw. Wskazali, że coraz silniejsze są oznaki ożywienia w niemieckim przemyśle, co poprawia dynamikę polskiego eksportu.
- 07.07.2025BankiGospodarkaInformacje z gospodarki
NBP: Aktywa rezerwowe wzrosły o 7,7% r/r do 211,05 mld euro w czerwcu
Oficjalne aktywa rezerwowe wyniosły 211,05 mld euro w czerwcu 2025 r., podał Narodowy Bank Polski (NBP). W ujęciu rocznym odnotowano wzrost o 7,7% r/r (i spadek o 1,9% w ujęciu miesięcznym).
- 04.07.2025BankiGospodarka
BFG: Wynik netto sektora bankowego wzrósł o 18,6% r/r do 19,6 mld zł w I-V 2025 r.
Wynik netto sektora bankowego wyniósł 19,6 mld zł w okresie styczeń-maj 2025 r., co oznacza wzrost o 18,6% r/r, podał Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG). Po czterech miesiącach br. wynik netto wynosił 15,4 mld zł.
- 04.07.2025Informacje z gospodarkiBankiGospodarkaAnalizy i raportyFinanse i kredyty
BFG: Wskaźnik jakości kredytów w sektorze bankowym poprawił się r/r do 4,06% w V 2025
Wskaźnik jakości kredytów w sektorze bankowym wyniósł 4,06% w maju 2025 r. w porównaniu do 4,47% rok wcześniej, podał Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG).
- 04.07.2025Informacje z gospodarkiBankiGospodarkaAnalizy i raportyFinanse i kredyty
BFG: Kredyty w sektorze bankowym wzrosły o 5,9%, depozyty - o 7,1% w I-V 2025 r.
Wolumen kredytów klientowskich w sektorze bankowym zwiększył się o 5,9% r/r do 1 354 mld zł na koniec maja 2025 r., zaś depozytów - o 7,1% r/r do 2 065,3 mld zł, podał Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG).