Alior Bank uruchomił wirtualną asytentkę Info Nina w formie chatu
Warszawa, 24.07.2023 (ISBnews) - Alior Bank uruchomił nowy kanał kontaktu z klientami - InfoNinę, czyli wirtualną asystentkę, która dotychczas stanowiła wsparcie infolinii, teraz dostępna jest także w formie chatu, podał bank. Obecnie ok. 45% wszystkich rozmów jest w pełni zautomatyzowanych.
"Post-pandemiczna rzeczywistość utwierdziła nas w przekonaniu, że aktywne rozwijanie wszelkich zdalnych form wsparcia klientów jest niezwykle ważne we współczesnej bankowości. Oddając klientom do dyspozycji naszą InfoNinę w formie chatu, mamy ogromną nadzieję, że stanie się ona nieodzownym wsparciem, gwarantując szybką i profesjonalną pomoc" - powiedział dyrektor Działu Digitalizacji i Rozwoju AI w Alior Bank Mariusz Piturecki, cytowany w komunikacie.
InfoNina w wersji głosowej zaczęła obsługiwać klientów Alior Banku na początku 2021 roku. W początkowej fazie wykorzystywana była przede wszystkim do połączenia rozmówców z odpowiednim pracownikiem. W niedługim czasie odbierała już 100%. przychodzących połączeń i w znacznej części samodzielnie na nie odpowiadała, podano.
Po dwóch latach od wdrożenia bot, który jest w stanie zidentyfikować ponad 650 intencji klientów, stał się pierwszą linią wsparcia dla wielu klientów Alior Banku. Aktualnie, około 45% wszystkich rozmów jest w pełni zautomatyzowanych, a asystentka osiągnęła 95% skuteczności w prawidłowym dopasowaniu tematu, podczas przekierowania do doradcy. Kolejnym krokiem w rozwoju projektu jest nowy kanał kontaktu, czyli tekstowy chat, w którym rozmowy są prowadzone wyłącznie przez bota, wskazano w materiale.
Alior Bank koncentruje swoją działalność na usługach bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in. w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringu i asset management. Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa razem banku wyniosły 82,88 mld zł na koniec 2022 r.
(ISBnews)
Źródło: ISB news
- 31.03.2025Banki
NBP: Zysk netto banków wzrósł o 10,9% r/r do 8,1 mld zł w I-II 2025 r.
Zysk netto sektora bankowego wyniósł mld zł 8,1 mld zł w okresie styczeń-luty 2025 r. i zwiększył się o 10,9% r/r, poinformował Narodowy Bank Polski (NBP). Po styczniu br. zysk netto sektora wynosił 4 mld zł.
- 31.03.2025BankiAnalizy i raporty
NBP: Wartość kredytów mieszkaniowych gosp. dom. wzrosła o 3,6% r/r do 470,37 mld zł w II
Wartość kredytów mieszkaniowych gospodarstw domowych wyniosła 470,37 mld zł w lutym 2025 r., co oznacza wzrost o 0,2% m/m i o 3,6% w skali roku, wynika z danych Narodowego Banku Polskiego (NBP).
- 28.03.2025BankiAnalizy i raporty
BIK: Wartość kredytów mieszkaniowych spadła o 32% r/r do 6,24 mld zł w lutym
Sprzedaż kredytów mieszkaniowych spadła o 32% r/r do 6,236 mld zł w lutym 2025 r. (i spadła o 9,9% m/m), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). W ujęciu wolumenowym liczba kredytów mieszkaniowych udzielonych w ub. miesiącu spadła o 31,9% r/r do 14,9 tys. (i spadła o 8,1% m/m).
- 28.03.2025BankiAnalizy i raporty
BIK: Wartość kredytów gotówkowych udzielonych w lutym wzrosła o 33,4% r/r
Banki i SKOK-i udzieliły o 22,5% więcej r/r kredytów gotówkowych (326,7 tys.) w ujęciu liczbowym w lutym 2025 r., podało Biuro Informacji Kredytowej (BIK). W ujęciu wartościowym nastąpił wzrost o 33,4% r/r do 8,843 mld zł.
- 28.03.2025BankiInformacje z gospodarki
BIK: Wartość kredytów ratalnych udzielonych w lutym spadła o 11,3% r/r
Banki i SKOK-i udzieliły o 29,3% mniej r/r kredytów ratalnych (752,7 tys.) w ujęciu liczbowym w lutym 2025 r., podało Biuro Informacji Kredytowej (BIK). Wartość udzielonych kredytów ratalnych spadła o 11,3% r/r do 1,775 mld zł.