Alior Bank uruchomił wirtualną asytentkę Info Nina w formie chatu
Warszawa, 24.07.2023 (ISBnews) - Alior Bank uruchomił nowy kanał kontaktu z klientami - InfoNinę, czyli wirtualną asystentkę, która dotychczas stanowiła wsparcie infolinii, teraz dostępna jest także w formie chatu, podał bank. Obecnie ok. 45% wszystkich rozmów jest w pełni zautomatyzowanych.
"Post-pandemiczna rzeczywistość utwierdziła nas w przekonaniu, że aktywne rozwijanie wszelkich zdalnych form wsparcia klientów jest niezwykle ważne we współczesnej bankowości. Oddając klientom do dyspozycji naszą InfoNinę w formie chatu, mamy ogromną nadzieję, że stanie się ona nieodzownym wsparciem, gwarantując szybką i profesjonalną pomoc" - powiedział dyrektor Działu Digitalizacji i Rozwoju AI w Alior Bank Mariusz Piturecki, cytowany w komunikacie.
InfoNina w wersji głosowej zaczęła obsługiwać klientów Alior Banku na początku 2021 roku. W początkowej fazie wykorzystywana była przede wszystkim do połączenia rozmówców z odpowiednim pracownikiem. W niedługim czasie odbierała już 100%. przychodzących połączeń i w znacznej części samodzielnie na nie odpowiadała, podano.
Po dwóch latach od wdrożenia bot, który jest w stanie zidentyfikować ponad 650 intencji klientów, stał się pierwszą linią wsparcia dla wielu klientów Alior Banku. Aktualnie, około 45% wszystkich rozmów jest w pełni zautomatyzowanych, a asystentka osiągnęła 95% skuteczności w prawidłowym dopasowaniu tematu, podczas przekierowania do doradcy. Kolejnym krokiem w rozwoju projektu jest nowy kanał kontaktu, czyli tekstowy chat, w którym rozmowy są prowadzone wyłącznie przez bota, wskazano w materiale.
Alior Bank koncentruje swoją działalność na usługach bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in. w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringu i asset management. Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa razem banku wyniosły 82,88 mld zł na koniec 2022 r.
(ISBnews)
Źródło: ISB news
- 20.02.2025BankiAnalizy i raporty
Bank Pekao: Wzrost płac wyniesie ok. 9% w br. utrudniając trwały powrót inflacji do celu
Wzrost płac w sektorze przedsiębiorstw będzie kształtować się w pobliżu 9% w br. i utrudni trwały powrót inflacji do celu, prognozują ekonomiści Banku Pekao.
- 19.02.2025BankiAnalizy i raporty
BOŚ: Przy odmrożeniu cen energii od października, inflacja sięgnie 4% na koniec br.
Przy odmrożeniu cen energii od października, inflacja konsumencka sięgnie 4% r/r na koniec 2025 r., oceniają ekonomiści Banku Ochrony Środowiska (BOŚ). Według nich, inflacja CPI powinna utrzymywać się w przedziale 5-5,5% r/r w I połowie br.
- 19.02.2025BankiAnalizy i raporty
KNF: Wynik netto sektora bankowego wzrósł o 50,9% r/r do 42,18 mld zł w I-XII 2024 r.
Wynik finansowy netto banków wyniósł 42,18 mld zł w okresie styczeń-grudzień 2024 r., co oznacza wzrost o 50,9% r/r, podała Komisja Nadzoru Finansowego (KNF). Na koniec listopada wynik netto sektora wyniósł 39,91 mld zł.
- 19.02.2025BankiAnalizy i raporty
KNF: Wartość kredytów wzrosła o 4,1% r/r, depozytów - wzrosła o 7,8% r/r na koniec XII
Wolumen kredytów brutto w sektorze niefinansowym w grudniu 2024 r. spadł o 2,8 mld zł m/m do 1 205,7 mld zł (tj. o -0,2% m/m), zaś w ujęciu rocznym odnotował wzrost o 4,1%, wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Wartość depozytów sektora niefinansowego w grudniu 2024 r. wzrosła o 33,3 mld zł do 1 960,7 mld zł (+1,7% m/m i +7,8% r/r).
- 14.02.2025BankiAnalizy i raporty
Bank Pekao: Inflacja na trwałe powróci do celu NBP 2,5% +/1 pkt proc. w I poł. 2026 r.
Inflacja konsumencka CPI na trwałe do celu inflacyjnego NBP (2,5% +/1 pkt proc.) powróci nie wcześniej niż w I poł. 2026 r., przewidują ekonomiści Banku Pekao. Według nich, szczyt inflacji nastąpi w marcu br. powyżej 5,5% r/r i nie nastąpi skok inflacji w IV kw. br. w efekcie odmrożenia cen energii dla gospodarstw domowych.