Alior Bank uruchomił wirtualną asytentkę Info Nina w formie chatu
Warszawa, 24.07.2023 (ISBnews) - Alior Bank uruchomił nowy kanał kontaktu z klientami - InfoNinę, czyli wirtualną asystentkę, która dotychczas stanowiła wsparcie infolinii, teraz dostępna jest także w formie chatu, podał bank. Obecnie ok. 45% wszystkich rozmów jest w pełni zautomatyzowanych.
"Post-pandemiczna rzeczywistość utwierdziła nas w przekonaniu, że aktywne rozwijanie wszelkich zdalnych form wsparcia klientów jest niezwykle ważne we współczesnej bankowości. Oddając klientom do dyspozycji naszą InfoNinę w formie chatu, mamy ogromną nadzieję, że stanie się ona nieodzownym wsparciem, gwarantując szybką i profesjonalną pomoc" - powiedział dyrektor Działu Digitalizacji i Rozwoju AI w Alior Bank Mariusz Piturecki, cytowany w komunikacie.
InfoNina w wersji głosowej zaczęła obsługiwać klientów Alior Banku na początku 2021 roku. W początkowej fazie wykorzystywana była przede wszystkim do połączenia rozmówców z odpowiednim pracownikiem. W niedługim czasie odbierała już 100%. przychodzących połączeń i w znacznej części samodzielnie na nie odpowiadała, podano.
Po dwóch latach od wdrożenia bot, który jest w stanie zidentyfikować ponad 650 intencji klientów, stał się pierwszą linią wsparcia dla wielu klientów Alior Banku. Aktualnie, około 45% wszystkich rozmów jest w pełni zautomatyzowanych, a asystentka osiągnęła 95% skuteczności w prawidłowym dopasowaniu tematu, podczas przekierowania do doradcy. Kolejnym krokiem w rozwoju projektu jest nowy kanał kontaktu, czyli tekstowy chat, w którym rozmowy są prowadzone wyłącznie przez bota, wskazano w materiale.
Alior Bank koncentruje swoją działalność na usługach bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in. w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringu i asset management. Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa razem banku wyniosły 82,88 mld zł na koniec 2022 r.
(ISBnews)
Źródło: ISB news
- 20.01.2025BankiAnalizy i raporty
KNF: Wynik netto sektora bankowego wzrósł o 43,3% r/r do 39,91 mld zł w I-XI 2024 r.
Wynik finansowy netto banków wyniósł 39,91 mld zł w okresie styczeń-listopad 2024 r., co oznacza wzrost o 43,3% r/r, podała Komisja Nadzoru Finansowego (KNF). Na koniec października wynik netto sektora wyniósł 35,35 mld zł.
- 20.01.2025BankiAnalizy i raporty
KNF: Wartość kredytów wzrosła o 4,1% r/r, depozytów - wzrosła o 7,5% r/r na koniec XI
Wolumen kredytów brutto w sektorze niefinansowym w listopadzie 2024 r. wzrósł o 5,7 mld zł m/m do 1 208,5 mld zł (tj. o +0,5% m/m), zaś w ujęciu rocznym odnotował wzrost o 4,1%, wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Wartość depozytów sektora niefinansowego w listopadzie 2024 r. wzrosła o 10,1 mld zł do 1 927,4 mld zł (+0,5% m/m i +7,5% r/r).
- 20.01.2025BankiAnalizy i raporty
Pekao: Wzrost PKB wyniesie 4% w 2025 dzięki inwestycjom, przyspieszy do 4,2% w 2026
Wzrost gospodarczy przyspieszy do 4% r/r w 2025 r. - przy wzroście konsumpcji prywatnej o 2,9% i inwestycji o 8,6%, zaś w kolejnym roku przyspieszy do 4,2% - przy wzroście konsumpcji prywatnej o 4% i inwestycji o 8,2%, prognozują ekonomiści Banku Pekao. Według nich, wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw zwiększą się o 8,7% r/r w tym i o 7,7% r/r w przyszłym roku.
- 20.01.2025BankiAnalizy i raporty
Pekao: RPP zacznie obniżki stóp proc. w lipcu, łącznie o 100 pb w 2025 i o 125 pb w 2026
Rada Polityki Pieniężnej (RPP) rozpocznie obniżki stóp procentowych w lipcu br., łącznie w tym roku obniży je o 100 pb w tym i o 125 pb w przyszłym roku, prognozują ekonomiści Banku Pekao. Według nich, inflacja konsumencka wyniesie 3,7% r/r na koniec 2025 r. i 3% r/r na koniec 2026 r.
- 20.01.2025BankiAnalizy i raporty
Pekao: Złoty będzie relatywnie mocny w okolicach 4,3 za euro w br. przez politykę pien.
Ze względu na wciąż restrykcyjną politykę pieniężną, złoty pozostanie w tym roku relatywnie mocny, w okolicach 4,3 za euro, prognozują ekonomiści Banku Pekao.