Dom od Karla Lagerfelda, apartament od Versace? Markowe rezydencje coraz bardziej popularne
Branded Residences, czyli nieruchomości tworzone przez deweloperów we współpracy z najsławniejszymi markami świata, z roku na rok stają się coraz bardziej popularne. Nabywcy markowych rezydencji są skłonni zapłacić za nie cenę nawet do 35 proc. wyższą w porównaniu z nieruchomościami „niemarkowymi” – wynika z najnowszego raportu Knight Frank. Inwestorzy doceniają luksusowe usługi i udogodnienia, prestiż i wysoki potencjał zysku z nieruchomości sygnowanych sławnym logo.
Branded Residences to projekty powstające przy współpracy deweloperów z najbardziej znanymi, luksusowymi markami na świecie. Nabywcy takich mieszkań i domów są zazwyczaj skłonni zapłacić za nie cenę o 25 do 35 proc. wyższą w porównaniu z nieruchomością „niemarkową” - wynika z „Raportu dotyczącego markowych rezydencji” przeprowadzonego przez ekspertów Knight Frank. Oferowane usługi i udogodnienia to główne powody zakupu markowej rezydencji, ale równie ważny jest wysoki potencjał zysków z inwestycji, utrzymanie i zarządzanie, tożsamość znanego logo oraz możliwości inteligentnego zarządzania lokalem.
- Branded Residences cieszą się rosnącą popularnością, zwłaszcza wśród fanów mody, motoryzacji i wysokiego poziomu usług. Kupujących przyciąga nie tylko prestiż związany z elitarnymi firmami, ale też trwała lojalność wobec konkretnej marki. Sygnowane znanym logo rezydencje wiążą się z określonym statusem i stylem życia, dają gwarancję rosnącej ceny nieruchomości, a same projekty deweloperskie reklamują nienaganną obsługę, co jest szczególnie ważne dla inwestorów poszukujących adresu premium – wyjaśnia Tatiana Pękala, właścicielka Dream Property Marbella, polskiego biura obrotu nieruchomościami w Hiszpanii.
Pierwsza rezydencja w tym segmencie powstała w 1927 w Nowym Jorku w hotelu Sherry-Netherland. Mimo że od tamtej pory na świecie powstało wiele nieruchomości sygnowanych znanymi logotypami, to prawdziwy rozkwit popularności Branded Residences w Europie, a zwłaszcza w Hiszpanii, trwa właśnie teraz.
Branded Residences na Costa del Sol
Marbella nigdy nie stroniła od blasku reflektorów, a tę lokalizację od lat na miejsce wypoczynku czy zakup nieruchomości wybierają od lat najbogatsi i najbardziej znani ludzie na świecie. Popularne w ostatnich latach Branded Residences wyznaczają jednak nową erę luksusu na Costa del Sol. Wzmacniający się trend nieruchomości sygnowanych wysokiej klasy firmami modowymi, motoryzacyjnymi czy jubilerskimi na Półwyspie Iberyjskim potwierdza ich liczba, która stale rośnie, zwłaszcza zwłaszcza w Marbelli i jej okolicach. Coraz więcej najlepszych, uznanych marek chce podążać śladami Fendi Casa, Karl Lagerfeld, Versace, Elie Saab, Dolce Gabbana czy Lamborghini i decyduje się na branding osiedla lub budynków swoją nazwą. Niektóre firmy we współpracy z deweloperami uwzględniają dodatkowe usługi i udogodnienia, na przykład obsługę konsjerża. Inne określają jedynie styl lub projekt architektoniczny sygnowany sławnym logo.

Potrójna korzyść: marki, dewelopera i nabywcy
Nieruchomości z segmentu Branded residences oferują potrójny zysk: dla marki, dewelopera oraz właściciela. Marka udzielająca swojego brandingu korzysta z widoczności i większego prestiżu, dla dewelopera największą korzyścią są wyższe ceny sprzedawanych lokali, a nabywcy mogą czerpać zyski z inwestycji o wyższej wartości w przypadku odsprzedaży, mogą korzystać też z lukratywnych stawek za najem czy większego prestiżu z mieszkania w niepowtarzalnym apartamencie czy domu. W wielu przypadkach przynależność do marki oferuje właścicielom szereg korzyści, w szczególności zapewnienie najwyższej klasy usług i wyjątkową ofertę udogodnień. Kupujący dostrzegają również, że Branded Residences dają poczucie bezpieczeństwa i wartości. Chętnie więc wybierają słynne ośrodki mieszkaniowe premium, zwłaszcza te, które oferują szeroki wybór nieruchomości i pozwalają poczuć emocje związane z przebywaniem w centrum luksusowego życia.
Źródło: Dream Property Marbella
- 24.07.2025Deweloperzy giełdowiDeweloperzy
BBI Development ma list intencyjny dot. potencjalnego projektu mieszkaniowego w Warszawie
Realty 3 Management Projekt Deweloperski 3 (PD3) - spółka zależna BBI Development - zawarło z użytkownikiem wieczystym nieruchomości list intencyjny dotyczący rozpoczęcia procesu badania stanu projektu deweloperskiego (due diligence) oraz prowadzenia negocjacji w sprawie potencjalnej, wspólnej realizacji projektu deweloperskiego w Warszawie, podało BBI Development.
- 21.07.2025KomunikacyjnaPrzetargiInfrastrukturaDeweloperzy
Mirbud ma umowę o wartości 549,44 mln zł na odcinek drogi S11
Mirbud zawarł umowę o wartości 549,44 mln zł brutto z Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad, podała spółka. Kontrakt dotyczy zadania pn. "Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S11 Ostrów Wlkp. - Kępno; odcinek I węzeł Przygodzice - węzeł Ostrzeszów Północ (bez węzła)". Termin zakończenia robót ustalony został na 39 miesięcy od daty zawarcia umowy (do czasu realizacji robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych, tj. od 16 grudnia do 15 marca).
- 21.07.2025KomunikacyjnaPrzetargiInfrastrukturaDeweloperzy
Konsorcjum Mirbudu ma umowę o wartości 57,22 mln zł na prace na liniach kolej. 281 i 356
Konsorcjum firm z Grupy Mirbud w składzie Mirbud (lider) oraz PBS Transkol (partner) zawarło umowę o wartości 57,22 mln zł brutto z PKP Polskie Linie Kolejowe, podała spółka. Kontrakt dotyczy zadania pn. "Ciągła wymiana szyn i podkładów w torze nr 1 linii kolejowej nr 281 Oleśnica - Chojnice (odcinek Kcynia - Nakło nad Notecią) oraz w torze nr 1 linii kolejowej nr 356 Poznań Wschód - Bydgoszcz Główna (na odcinku granica IZ - Kcynia) wraz z robotami towarzyszącymi". Termin zakończenia robót ustalony został na 13 grudnia 2025 r.
- 21.07.2025Deweloperzy giełdowiDeweloperzy
Budimex zainteresowany projektami drogowymi, hydrotechnicznymi i kolejowymi w Czechach
Budimex jest zainteresowany udziałem w przetargach na projekty drogowe, hydrotechniczne oraz kolejowe w Czechach, podała spółka. Obecnie realizuje dwa duże zlecenia w tym kraju.
- 18.07.2025PrzetargiInfrastrukturaDeweloperzy
JHM Development z Grupy Mirbud ma umowę za 49,5 mln zł netto z Projprzem Budownictwo
JHM Development - spółka zależna Mirbudu - zawarła umowę o wartości 49,5 mln zł netto z Projprzem Budownictwo, podał Mirbud. Kontrakt dotyczy budowy w formule generalnego wykonawstwa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w stanie deweloperskim wraz z infrastrukturą techniczną, parkingami oraz przebudową i rozbudową układu drogowego. Termin zakończenia robót ustalony został na 30 kwietnia 2027 r.