Dom od Karla Lagerfelda, apartament od Versace? Markowe rezydencje coraz bardziej popularne
Branded Residences, czyli nieruchomości tworzone przez deweloperów we współpracy z najsławniejszymi markami świata, z roku na rok stają się coraz bardziej popularne. Nabywcy markowych rezydencji są skłonni zapłacić za nie cenę nawet do 35 proc. wyższą w porównaniu z nieruchomościami „niemarkowymi” – wynika z najnowszego raportu Knight Frank. Inwestorzy doceniają luksusowe usługi i udogodnienia, prestiż i wysoki potencjał zysku z nieruchomości sygnowanych sławnym logo.
Branded Residences to projekty powstające przy współpracy deweloperów z najbardziej znanymi, luksusowymi markami na świecie. Nabywcy takich mieszkań i domów są zazwyczaj skłonni zapłacić za nie cenę o 25 do 35 proc. wyższą w porównaniu z nieruchomością „niemarkową” - wynika z „Raportu dotyczącego markowych rezydencji” przeprowadzonego przez ekspertów Knight Frank. Oferowane usługi i udogodnienia to główne powody zakupu markowej rezydencji, ale równie ważny jest wysoki potencjał zysków z inwestycji, utrzymanie i zarządzanie, tożsamość znanego logo oraz możliwości inteligentnego zarządzania lokalem.
- Branded Residences cieszą się rosnącą popularnością, zwłaszcza wśród fanów mody, motoryzacji i wysokiego poziomu usług. Kupujących przyciąga nie tylko prestiż związany z elitarnymi firmami, ale też trwała lojalność wobec konkretnej marki. Sygnowane znanym logo rezydencje wiążą się z określonym statusem i stylem życia, dają gwarancję rosnącej ceny nieruchomości, a same projekty deweloperskie reklamują nienaganną obsługę, co jest szczególnie ważne dla inwestorów poszukujących adresu premium – wyjaśnia Tatiana Pękala, właścicielka Dream Property Marbella, polskiego biura obrotu nieruchomościami w Hiszpanii.
Pierwsza rezydencja w tym segmencie powstała w 1927 w Nowym Jorku w hotelu Sherry-Netherland. Mimo że od tamtej pory na świecie powstało wiele nieruchomości sygnowanych znanymi logotypami, to prawdziwy rozkwit popularności Branded Residences w Europie, a zwłaszcza w Hiszpanii, trwa właśnie teraz.
Branded Residences na Costa del Sol
Marbella nigdy nie stroniła od blasku reflektorów, a tę lokalizację od lat na miejsce wypoczynku czy zakup nieruchomości wybierają od lat najbogatsi i najbardziej znani ludzie na świecie. Popularne w ostatnich latach Branded Residences wyznaczają jednak nową erę luksusu na Costa del Sol. Wzmacniający się trend nieruchomości sygnowanych wysokiej klasy firmami modowymi, motoryzacyjnymi czy jubilerskimi na Półwyspie Iberyjskim potwierdza ich liczba, która stale rośnie, zwłaszcza zwłaszcza w Marbelli i jej okolicach. Coraz więcej najlepszych, uznanych marek chce podążać śladami Fendi Casa, Karl Lagerfeld, Versace, Elie Saab, Dolce Gabbana czy Lamborghini i decyduje się na branding osiedla lub budynków swoją nazwą. Niektóre firmy we współpracy z deweloperami uwzględniają dodatkowe usługi i udogodnienia, na przykład obsługę konsjerża. Inne określają jedynie styl lub projekt architektoniczny sygnowany sławnym logo.

Potrójna korzyść: marki, dewelopera i nabywcy
Nieruchomości z segmentu Branded residences oferują potrójny zysk: dla marki, dewelopera oraz właściciela. Marka udzielająca swojego brandingu korzysta z widoczności i większego prestiżu, dla dewelopera największą korzyścią są wyższe ceny sprzedawanych lokali, a nabywcy mogą czerpać zyski z inwestycji o wyższej wartości w przypadku odsprzedaży, mogą korzystać też z lukratywnych stawek za najem czy większego prestiżu z mieszkania w niepowtarzalnym apartamencie czy domu. W wielu przypadkach przynależność do marki oferuje właścicielom szereg korzyści, w szczególności zapewnienie najwyższej klasy usług i wyjątkową ofertę udogodnień. Kupujący dostrzegają również, że Branded Residences dają poczucie bezpieczeństwa i wartości. Chętnie więc wybierają słynne ośrodki mieszkaniowe premium, zwłaszcza te, które oferują szeroki wybór nieruchomości i pozwalają poczuć emocje związane z przebywaniem w centrum luksusowego życia.
Źródło: Dream Property Marbella
- 16.05.2025Deweloperzy
W Katowicach powstaną Apartamenty Grundmanna
W pierwszym etapie zrealizowana zostanie budowa dwóch budynków mieszkalnych, oferujących łącznie 241 apartamentów. Planowany termin zakończenia budowy to IV kwartał 2026 roku. Planowany termin zakończenia budowy to IV kwartał 2026 roku. Apartamenty Grundmanna stanowią kolejną inwestycję spółki Resi Capital, specjalizującej się w sprzedaży mieszkań i odpowiadającej na potrzeby wymagających klientów poszukujących funkcjonalnych i nowoczesnych rozwiązań w atrakcyjnych lokalizacjach miejskich.
- 16.05.2025KomunikacyjnaInfrastrukturaDeweloperzy
Budimex zawarł umowę wartą 91,96 mln zł netto na rozbudowę i przebudowę DW nr 221
Budimex zawarł umowę z Województwem Pomorskim - Zarządem Dróg Wojewódzkich w Gdańsku na "Rozbudowę i przebudowę drogi wojewódzkiej nr 221 na odcinku od Jankowa do Obwodnicy Kościerzyny - Odcinek B - odcinek od m. Kolbudy do m. Przywidz w podziale na dwa odcinki: - odcinek B1: od km ok. 14+645 do km 21+710, - odcinek B2: od km 21+710 do km ok. 26+875", podała spółka. Wartość umowy wynosi 91,96 mln zł netto.
- 15.05.2025Deweloperzy
Dom Development dobrze ocenia sprzedaż w II kw., podtrzymuje cel wzrostu w całym 2025 r.
Dom Development dobrze ocenia sprzedaż mieszkań w kwietniu i maju br. oraz podtrzymuje cel wzrostu liczby sprzedanych mieszkań w ujęciu r/r w całym 2025 r., poinformował prezes Mikołaj Konopka.
- 15.05.2025Deweloperzy
Dom Development chce ostrożnie wprowadzać nowe lokale; intensywnie pracuje nad gruntami
Dom Development chce konserwatywnie podchodzić do liczby lokali wprowadzanych do oferty oraz intensyfikować budowę banku ziemi, poinformowali przedstawiciele spółki.
- 15.05.2025Deweloperzy
RONSON Development publikuje raport finansowy za I kwartał 2025
RONSON Development, jeden z wiodących deweloperów w kraju, na polskim rynku obecny od 2000 roku, opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku. Całkowite przychody Spółki ze sprzedaży lokali mieszkalnych i usługowych wyniosły 190 mln zł. Na przychody miała wpływ wyższa średnia cena sprzedanych mieszkań.