MFiPR: Warszawa otrzyma 2 mld zł dofinansowania na II linię metra i tramwaje na Wilanów
Miasto Stołeczne Warszawa, jako beneficjent dwóch projektów realizowanych ze środków programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko, podpisało umowy o dofinansowanie dla etapu IV budowy II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz fazy II budowy trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą, podało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR). Dofinansowanie wynosi łącznie ponad 2 mld zł.
"Gratuluję Warszawie pierwszych umów i czekamy na umowy z innymi miastami, które aplikują o środki z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko dla transportu miejskiego. Projekty te znacząco usprawnią komunikację w stolicy, zapewniając nowoczesne i proekologiczne rozwiązania. Inwestycje wpisują się w cele polityki spójności: Bardziej przyjazna dla środowiska niskoemisyjna Europa, przyczyniając się do zrównoważonego rozwoju miasta i poprawy jakości życia mieszkańców. Sukcesywnie będą podpisywane umowy zarówno w miastach wojewódzkich, regionalnych jak i mniejszych ośrodkach" - powiedział wiceminister Konrad Wojnarowski, cytowany w komunikacie.
Pierwszy z projektów obejmuje budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra w dzielnicy Bemowo. Z dofinansowaniem unijnym zbudowanych zostanie 3,4 km linii metra oraz 3 stacje metra: Lazurowa, Chrzanów, Karolin. Powstanie też Stacja Techniczno-Postojowa Karolin. Ponadto miasto zakupi 7 szt. taboru metra. Jest to ostatni, budowany odcinek II linii metra. Po jego oddaniu do użytkowania, II linia metra będzie ukończona. Koszt całkowity projektu to kwota 3 mld zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 1,12 mld zł. Planowany termin zakończenia projektu to koniec grudnia 2026 r.
Realizacja drugiego projektu zapewni połączenie tramwajowe najważniejszych osiedli Wilanowa i Dolnego Mokotowa. Tramwaj połączy również Dworzec Zachodni i Ochotę. Powstanie też węzeł przesiadkowy Pole Mokotowskie oraz nowoczesna zajezdnia tramwajowa Annopol. W projekcie zaplanowano zbudowanie 22,45 km linii tramwajowej (w tym 8,16 km torów na terenie zajezdni tramwajowej). Koszt całkowity projektu to kwota 2,1 mld zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 900 mln zł. Planowany termin zakończenia projektu to koniec września 2026 r. Projekt jest kontynuacją I fazy realizowanej z dofinansowaniem ze środków Programu Infrastruktura i Środowisko.
(ISBnews)
Źródło: ISB news
- 14.04.2025InfrastrukturaKomunikacyjna
CPK planuje ogłosić przetargi na ok. 30 mld zł do końca 2025 roku
Spółka CPK, odpowiedzialna za budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego, planuje ogłosić w tym roku przetargi na ok. 30 mld zł, podała spółka. Plan przewiduje wszczęcie postępowań przetargowych na ok. 1 mld zł w II kw., 19 mld zł w III kw. i 10 mld zł w IV kw. br., podano.
- 31.03.2025InfrastrukturaKomunikacyjna
CPK ma pierwsze pozwolenia budowlane - na wykonanie linii wysokiego napięcia
Spółka CPK, odpowiedzialna za budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego, otrzymała pozwolenia na budowę dla nowych linii wysokiego napięcia. To pierwsze decyzje administracyjne, które są niezbędne do rozpoczęcia i prowadzenia prac budowlanych, podała CPK. Wydane pozwolenia dotyczą budowy linii o napięciu 110 kV i 220 kV poza terenem projektowanego lotniska.
- 25.03.2025InfrastrukturaKomunikacyjna
Oferta Mirbudu za 549,44 mln zł wybrana na budowę odcinka drogi S11
Oferta Mirbudu, warta 549,44 mln zł brutto, została wybrana jako najkorzystniejsza w postępowaniu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) pn.: "Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S11 Ostrów Wlkp. - Kępno; odcinek I węzeł Przygodzice - węzeł Ostrzeszów Północ (bez węzła)", podała spółka.
- 17.03.2025InfrastrukturaKomunikacyjna
GDDKiA zleciła budowę dróg za ponad 1,6 mld zł podczas przerwy zimowej
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zawarła umowy na realizację 7 zadań o łącznej długości 45,8 km i wartości przekraczającej 1,6 mld zł w czasie tzw. przerwy zimowej, czyli w okresie od połowy grudnia 2024 r. do połowy marca br., podała Dyrekcja.
- 13.03.2025InfrastrukturaKomunikacyjna
Oferta Budimeksu za 104,38 mln zł najtańsza na obwodnicę Dobiegniewa w ciągu DK22
Oferta Budimeksu warta 104,38 mln zł brutto okazała się najtańsza w przetargu na realizację obwodnicy Dobiegniewa w ciągu DK22 (o długości 5,8 km), podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Cena stanowi 60% ogólnej oceny oferty, zaś wydłużenie okresu gwarancji jakości - 40%. Obwodnica powstanie w systemie Projektuj i buduj.