Montblanc otwiera pierwszy na świecie Salon Literacki w prestiżowej inwestycji Apartamenty Gutenberga
Archicom Collection, deweloper znany z inwestycji łączących najwyższy standard wykończenia z unikalnym doświadczeniem artystycznym, ogłasza wyjątkową współpracę z prestiżową, niemiecką marką Montblanc. Jej efektem będzie pierwszy w historii Salon Literacki Montblanc, który znajdzie się w przestrzeniach wspólnych Apartamentów Gutenberga, luksusowej inwestycji w warszawskim superkwartale Towarowa22.
Historyczna decyzja globalnej marki
Montblanc to prawdziwa ikona światowego rynku artykułów piśmienniczych, wyrobów skórzanych i zegarków. Jednym z flagowych produktów firmy są pióra wieczne, które – jako wyjątkowo niezawodne - były obecne w wielu historycznych momentach, stając się na przykład narzędziem podpisywania międzynarodowych traktatów zmieniających oblicze świata. Jeden z modeli został wykorzystany w 1991 roku przez Michaiła Gorbaczowa przy podpisaniu aktu rozpadu ZSRR, co przyczyniło się do powstania wielu niepodległych państw. Wiadomo też, że z piór marki Montblanc korzystali amerykańscy prezydenci John F. Kennedy czy Barack Obama, a jednego z nich używał nawet w swojej misji… James Bond, jeden z najbardziej popularnych filmowych bohaterów wszech czasów.
Teraz, po raz pierwszy w swojej 120-letniej historii, ikona rynku piśmienniczego zdecydowała się na stworzenie dedykowanej przestrzeni literackiej firmowanej własnym logo. Co istotne, zamiast robić to w Paryżu, Mediolanie czy Nowym Jorku, zrealizuje ten projekt w Warszawie. Dla polskiego dewelopera jest to wyraźne podkreślenie prestiżu i dużych ambicji samej marki, a współpraca będzie spójnie nawiązywać do charakteru inwestycji.
— To dla nas ogromny powód do radości i dumy, że marka takiej klasy jak Montblanc zaufała właśnie nam – mówi Dawid Wrona, Chief Operating Officer Archicom Collection. – To pierwsza tego typu współpraca w historii Montblanc, co wyraźnie pokazuje, że nasza wizja tworzenia wyjątkowych miejsc dla wyjątkowych osób spotkała się z uznaniem na poziomie światowym. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy wspólnie stworzyć przestrzeń, która będzie nie tylko piękna, ale i inspirująca. Wspólnym mianownikiem Apartamentów Gutenberga i Montblanc są elegancja, dbałość o detale i – przede wszystkim – szacunek dla dziedzictwa sztuki piśmienniczej.

Miejsce dla idei, literatury i sztuki kaligrafii
Salon Literacki Montblanc, który powstanie w przestrzeniach wspólnych Apartamentów Gutenberga, będzie czymś znacznie więcej niż eleganckim wnętrzem. To miejsce sąsiedzkich spotkań i kulturalnych wydarzeń – przestrzeń do rozmów, odkrywania literatury i celebracji sztuki pisania. Mają się tam odbywać m.in. warsztaty literackie oraz kaligraficzne, spotkania z autorami, wystawy limitowanych piór Montblanc czy ekspozycja autografów znanych pisarzy i książek wydrukowanych niegdyś w legendarnym Domu Słowa Polskiego, na którego terenach jest obecnie realizowana ta inwestycja.
– Montblanc od ponad stulecia pielęgnuje dziedzictwo sztuki piśmienniczej, tworząc narzędzia, które towarzyszą najważniejszym chwilom w historii i w życiu ludzi. Pierwszy na świecie Salon Literacki Montblanc w Apartamentach Gutenberga to nie tylko wyjątkowy gest wobec Warszawy – to świadome połączenie luksusu, kultury i kreatywności. Chcemy, aby stał się miejscem, w którym słowo pisane odzyskuje swoją rangę, a inspiracja staje się codziennym towarzyszem mieszkańców i gości – mówi Małgorzata Malewska, Head of Marketing, Grupa Zibi.
Apartamenty Gutenberga – luksus z duszą
Inwestycja Apartamenty Gutenberga, w której powstanie Salon Literacki Montblanc, to nowy projekt realizowany w ramach transformacji superkwartału Towarowa22 – wspólnego przedsięwzięcia AFI, Echo Investment i Archicom. Powstaje dokładnie tam, gdzie przez dekady działał największy zakład poligraficzny PRL – Dom Słowa Polskiego. Nazwa inwestycji nieprzypadkowo nawiązuje więc do Johannesa Gutenberga – wynalazcy druku, twórcy rewolucji słowa pisanego.
W ramach projektu powstanie 160 apartamentów o powierzchniach od 50 do 350 m², z których część będzie miała spektakularny widok na panoramę Warszawy. Wnętrza zaprojektowano z użyciem szlachetnych materiałów, takich jak naturalne drewno, kamień i metal, a nad całością projektu czuwa renomowana pracownia JEMS Architekci. Wyjątkowym elementem wspólnych przestrzeni będzie także oryginalne dzieło Andy’ego Warhola – „The Alphabet Soup”, mistrza sitodruku i ikony pop-artu. Dzieło to, eksponowane w holu głównym, idealnie wpisuje się w tożsamość inwestycji i jej drukarskie DNA.
Źródło: secnewgate
- 09.12.2025Deweloperzy giełdowi
Drugi etap Wieży Jeżyce w Poznaniu gotowy. Archicom zrewitalizował zabytkową wieżę.
Archicom, deweloper będący częścią Echo Group, ukończył drugi etap osiedla Wieża Jeżyce w Poznaniu. Ozdobą inwestycji jest zrewitalizowana zabytkowa wieża ciśnień, wokół której powstanie atrakcyjne miejsce spotkań.
24.11.2025DeweloperzyII etap Diasfery Łódzkiej wśród najlepszych nowych budynków Łodzi
Diasfera Łódzka została doceniona za swój wkład w rozwój przestrzeni miejskiej. Drugi etap osiedla zdobył prestiżową Nagrodę Architektoniczną Prezydent Miasta Łodzi w kategorii „współczesna kamienica łódzka”.
- 06.11.2025Deweloperzy
EQUILIS Polska rozpoczyna przedsprzedaż mieszkań na Białołęce. Ceny już od 9.999 zł/m²
Deweloper EQUILIS Polska rozpoczyna przedsprzedaż mieszkań w swojej nowej inwestycji ORNEKO na warszawskiej Białołęce. W pierwszym miesiącu ceny zaczynają się już od 9.999 zł/m², co ma być szansą dla młodych osób i rodzin na zakup własnego mieszkania w atrakcyjnej cenie. Projekt zakłada budowę kameralnego osiedla składającego się z dwóch budynków, w których znajdzie się około 200 mieszkań o zróżnicowanych metrażach. Inwestycja ma łączyć w sobie bliskość natury z wygodnym dojazdem do centrum Warszawy.
- 22.10.2025Informacje ogólneDeweloperzy
Matexi Polska wprowadzi 3 inwestycje w I kw. 2026; chce zwiększyć aktywność w PRS - wywiad
Warszawa, 22.10.2025 (ISBnews) - Matexi Polska planuje uruchomić trzy nowe inwestycje obejmujące ponad 500 mieszkań w I kwartale przyszłego roku, poinformował ISBnews prezes Mirek Bednarek. Jednocześnie w I półroczu chce zakończyć rozmowy dotyczące projektu PRS, który znacząco zwiększy aktywność spółki w tym segmencie.
- 22.10.2025InfrastrukturaDeweloperzy giełdowiMagazynowa
Panattoni rozpoczął budowę centrum dystrybucyjnego dla Media Expert w Łodzi za 500 mln zł
Warszawa, 22.10.2025 (ISBnews) - Panattoni rozpoczął w Łodzi budowę nowego centrum dystrybucyjnego dla marki Media Expert, a inwestycja, w ramach której powstaną dwie hale o łącznej powierzchni 208 tys. m2 i wartości 500 mln zł, będzie docelowo jednym z największych obiektów magazynowych w kraju, podało Panattoni.