PKO BP: Sprawa akwizycji VeloBanku jest otwarta
Warszawa, 10.08.2023 (ISBnews) - PKO Bank Polski analizuje możliwość przejęcia VeloBanku, ale decyzja jeszcze nie zapadła, poinformował wiceprezes banku kierujący pracami zarządu Dariusz Szwed.
"Temat [przejęcia VeloBanku] jest przez nas analizowany, ale jeszcze nie czas, by o tym rozmawiać. Rozważamy te możliwości. Będziemy kierować się przede wszystkim względami biznesowymi, interesem banku i akcjonariuszy. Temat jest wciąż otwarty" - powiedział Szwed podczas konferencji prasowej.
Pod koniec czerwca Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG) poinformował o rozpoczęciu konkurencyjnego procesu sprzedaży 100% akcji banku VeloBank i zaprosił zainteresowanych inwestorów do udziału w transakcji.
Obecnie większościowym akcjonariuszem VeloBanku jest BFG, który posiada 51% akcji, a System Ochrony Banków Komercyjnych (SOBK), założona przez osiem największych banków komercyjnych w Polsce, posiada 49% akcji VeloBanku. Jak podano w zaproszeniu akcje posiadane przez SOBK mają być także przedmiotem transakcji realizowanej przez BFG.
Według stanu na grudzień 2022 roku VeloBank był 9. bankiem w Polsce pod względem wolumenu pożyczek brutto, który dodatkowo skoncentrowany był w atrakcyjnych segmentach, takich jak segment handlowy, mikroprzedsiębiorstw i leasingowy. Według stanu na marzec 2023 roku, VeloBank posiadał aktywa o wartości 42 mld zł, depozyty klientów o wartości 39 mld zł oraz kredyty netto o wartości 21 mld zł i nie miał żadnych walutowych kredytów hipotecznych.
VeloBank jest bankiem, który powstał w wyniku procedury resolution Getin Noble Banku. Jest kontrolowany przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny.
(ISBnews)
Źródło: ISB news
- 16.10.2024BankiAnalizy i raporty
Pekao: Deficyt po wrześniu wskazuje, że nowelizacja budżetu na 2024 nie jest nieunikniona
Wykonanie budżetu państwa po wrześniu wskazuje, że "ma duże szanse zmieścić się w limicie deficytu na ten rok (184 mld zł)" i nowelizacja być może nie będzie potrzebna, oceniają ekonomiści Banku Pekao. Bank podtrzymał prognozę deficytu sektora rządowego i samorządowego (tzw. general government) na poziomie 5,4% PKB w tym i przyszłym roku.
- 15.10.2024BankiTrendy rynkowe
NBP: Popyt na mieszkania niższy, ale nadal dobry; aktywność deweloperów wzrosła w II kw.
Aktywność inwestycyjna deweloperów wzrosła w II kw. br. w warunkach niższego, choć "wciąż satysfakcjonującego" popytu, czego efektem był wzrost produkcji mieszkań w toku, wynika z analizy Narodowego Banku Polskiego (NBP). Szacowana stopa zwrotu z kapitału własnego (ROE) deweloperów mieszkaniowych z projektów inwestycyjnych wyniosła ok. 23%, podobnie jak w poprzednim kwartale.
- 15.10.2024BankiInformacje z gospodarki
PKO BP: Inflacja w szczycie sięgnie 5,5% r/r w 2025 r. przy utrzymaniu osłon cen energii
Inflacja konsumencka CPI w swoim lokalnym szczycie sięgnie 5,5% r/r w 2025 r., jeśli zostaną utrzymane przez rząd osłony cen energii, szacują ekonomiści PKO Banku Polskiego. Brak utrzymania mrożenia cen energii podniesie wskaźnik CPI o 0,8 pkt proc. w szczycie w przyszłym roku do 6,3% r/r.
- 15.10.2024Banki
Credit Agricole: Dynamika płac utrzymuje podwyższoną presję inflacyjną w gospodarce
Inflacja konsumencka CPI sięgnie 5,4% w III 2025 r., po czym będzie stopniowo obniżać się, szacuje Credit Agricole Bank Polska. Inflacja konsumencka znacząco spadnie w II poł. 2025 r. i znajdzie się w paśmie zbliżonym do górnej granicy odchyleń od celu inflacyjnego (3,5%). Ekonomiści wskazują, że wzrost inflacji CPI do 4,9% r/r we wrześniu z 4,3% r/r w sierpniu nastąpił w wyniku wzrostu inflacji bazowej (bez cen żywności i energii), wysokich cen usług. Jednocześnie za wzrost inflacji bazowej jest odpowiedzialna presja płacowa, utrzymując podwyższoną presję inflacyjną w polskiej gospodarce.
- 11.10.2024Banki
PKO BP szacuje koszty ryzyka związanego z kredytami CHF na 994 mln zł w III kw. 2024 r.
PKO Bank Polski oszacował wstępnie, że koszty ryzyka prawnego związanego z kredytami hipotecznymi denominowanymi i indeksowanymi do CHF, ujęte w ciężar wyników III kwartału 2024 roku, wyniosły 994 mln zł, podał bank. Wysokość tych kosztów wynika z aktualizacji parametrów modelu oceny ryzyka prawnego w tym zwiększenia spodziewanych kosztów programu ugód.