26.06.2025
GospodarkaBiznes

Strategia Polskiego Holdingu Hotelowego zakłada 1,2 mld zł inwestycji do 2034 roku

Strategia Polskiego Holdingu Hotelowego (PHH) zakłada 1,2 mld zł inwestycji oraz wzrost przychodów do 879 mln zł do 2034 r., podała spółka. Strategia zakłada również podział posiadanych obiektów na trzy linie biznesowe: Miasto, Kurort oraz Uzdrowisko.

"Polski Holding Hotelowy istnieje od 2019 roku, skupiając należące do Skarbu Państwa hotele i obiekty noclegowe. W tej chwili w naszym portfolio mamy 53 obiekty. Po etapie konsolidacji przyszła pora na uporządkowanie struktury, komercjalizację oraz wzmocnienie naszej pozycji lidera rynku hotelarskiego w Polsce" - powiedział prezes Rafał Kincer, cytowany w komunikacie.

Nowa strategia PHH na lata 2025-2034 opiera się na czterech filarach: segmentowości, doskonałości komercyjnej, efektywności wewnętrznej oraz rozwoju nowych modeli biznesowych. Portfolio PHH zostało podzielone na trzy linie biznesowe: Miasto, Kurort oraz Uzdrowisko.

"W pierwszej grupie znalazły się hotele biznesowe, oparte na markach franczyzowych globalnych sieci hotelarskich. W większości są to dziś hotele, które przeszły już modernizację lub są w jej trakcie. Z kolei w grupie obiektów kurortowych znajdą się obiekty kierowane do gości szukających odpoczynku, dla których ważny jest dobrostan i holistyczne podejście do zdrowia oraz wyjątkowa jakość usług w zgodzie z naturą. W uzdrowiskach miejsce i opiekę znajdą osoby wymagające poprawy zdrowia, rehabilitacji, jak i te, dla których ważna jest profilaktyka zdrowotna. W segmencie Kurort oraz Uzdrowisko PHH będzie rozwijał swoje dwie marki własne. PHH pragnie inspirować Polaków do życia w dobrostanie, dbałości i troski o siebie. Celem jest tworzenie przestrzeni i rozwiązań, które wspierają zdrowie, równowagę oraz poczucie satysfakcji z życia na każdym jego etapie" - czytamy dalej.

W 2025 roku Grupa PHH przeznaczy 220 mln zł na modernizację hoteli. W przyszłym roku będzie to 211 mln zł, a w 2027 roku 223 mln zł, wymieniono w materiale.

"Wartość trwających obecnie inwestycji w pięciu obiektach z łącznie 900 pokojami wyniesie 450 mln zł. W ciągu ostatnich dziesięciu miesięcy zakończyliśmy inwestycje na łączną kwotę 350 mln zł. To między innymi modernizacja hotelu Four Points by Sheraton we Wrocławiu, który został otwarty 30 kwietnia czy voco w Katowicach, który pierwszych gości przyjmie 30 czerwca. Rozwój infrastruktury hotelowej, efektywność finansowa i zrównoważony rozwój to priorytety PHH na najbliższe lata" - powiedziała członkini zarządu Agnieszka Malinowska.

W tej chwili w modernizacji znajdują się hotele m.in. w Krakowie, Poznaniu, Krynicy Zdrój, Międzyzdrojach czy Świnoujściu. Modernizacja obiektów wpłynie na zwiększenie średniego obłożenia oraz poprawę konkurencyjności obiektów, których wykończenie odbiegało od standardów rynku.

"Nowa strategia zakłada również realizację modelu Asset Light, czyli koncentracji na dzierżawie i zarządzaniu hotelami, które nie należą do PHH. Zarząd widzi również możliwość dalszej konsolidacji dla grupy. W tej chwili trwają prace analityczne związane z kompleksem Uzdrowisko Krynica-Żegiestów w Krynicy-Zdroju. Grupa zakłada także współpracę przy budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego, dla którego jest naturalnym partnerem przy realizacji inwestycji hotelowych" - napisano też w komunikacie.

Jak podała spółka, przychody Grupy PHH w 2025 wyniosą około 600 mln zł. Według przyjętej strategii w 2034 roku będzie to 879 mln zł, co oznacza wzrost o 68% w stosunku do 2024 roku. Największe przychody mają pochodzić z linii Miasto (367 mln zł). W przypadku linii Kurort będzie to 305 mln PLN, a Uzdrowisko 207 mln PLN. Planowana marża EBIDTA ma sięgnąć 27,5%; EBIDTA ma wynieść 239 mln zł, wskazano także w materiale.

Grupa PHH to sieć hotelowa, która współpracuje - jako franczyzobiorca - z czołowymi sieciami hotelowymi, takimi jak Marriott International, Hilton Worldwide, Best Western Hotels&Resorts, InterContinental Hotels Group, Louvre Hotels Group i Accor.

(ISBnews)

Źródło: ISB news

Najnowsze z tej kategorii