20.05.2024
Trendy rynkowe

GfK: 31% Polaków planuje większy remont lub rozbudowę, 52% opłaci to z własnych środków

Warszawa, 20.05.2024 (ISBnews) - Większy remont lub rozbudowę domu planuje 31% badanych, wynika z raportu Current Consumer Mood przygotowanego przez GfK - An NIQ Company. Wśród najczęściej planowanych zakupów do domu znajdują się farby do wnętrz oraz kwiaty i rośliny. 52% badanych pokryje koszty z własnych, bieżących środków.

"Wyczekiwana stabilizacja na rynku i w całej gospodarce oraz rozpoczynający się sezon letni skutecznie zachęciły Polaków do zadbania o swoje najbliższe otoczenie. Obecnie już 31% badanych planuje większy remont lub rozbudowę domu" - powiedziała director marketing & consumer intelligence w GfK - An NIQ Company Dominika Grusznic-Drobińska, cytowana w komunikacie.

Z najnowszej fali badania Current Consumer Mood wynika, że Polacy najczęściej planują odświeżenie ścian w swoich mieszkaniach i domach. Połowa konsumentów (spośród tych, którzy zamierzają przeprowadzić remont) planuje w najbliższym czasie zakup białych lub kolorowych farb do wnętrz. Co trzeci nabywca uda się do sklepu w poszukiwaniu drzwi, okien, paneli podłogowych lub elementów oświetlenia (kloszy, abażurów, lamp itd.). Z kolei co czwarty ankietowany zamierza kupić artykuły dekoracyjne do domu, podkreślono.

Głównym źródłem finansowania remontów pozostają własne, bieżące środki, w ten sposób koszty pokryje 52% badanych. 15% Polaków zrealizuje remont dzięki kredytowi, 12% będzie musiało zlikwidować lokatę bankową, a 9% pożyczy pieniądze od rodziny lub znajomych.

W najbliższym czasie Polacy równie intensywnie planują zadbać o swoje ogrody czy balkony. Podobnie jak w przypadku remontów, co trzeci badany planuje w zakup sprzętu ogrodowego lub warsztatowego. Połowa ankietowanych, spośród tych, którzy planują zakupy w sklepach ogrodowych, chce kupić kwiaty i rośliny. Z kolei 34% z nich zdecyduje się na zakup nawozów, podłoża, oprysków lub innej chemii do roślin, wskazano również.

Według danych z raportu Current Consumer Mood, Polacy będą chętnie kupować również meble i dodatki do ogrodu, narzędzia (elektryczne oraz ręczne), a także grille i akcesoria do grillowania.

(ISBnews)

Źródło: ISB news

Najnowsze z tej kategorii