GfK: 31% Polaków planuje większy remont lub rozbudowę, 52% opłaci to z własnych środków
Warszawa, 20.05.2024 (ISBnews) - Większy remont lub rozbudowę domu planuje 31% badanych, wynika z raportu Current Consumer Mood przygotowanego przez GfK - An NIQ Company. Wśród najczęściej planowanych zakupów do domu znajdują się farby do wnętrz oraz kwiaty i rośliny. 52% badanych pokryje koszty z własnych, bieżących środków.
"Wyczekiwana stabilizacja na rynku i w całej gospodarce oraz rozpoczynający się sezon letni skutecznie zachęciły Polaków do zadbania o swoje najbliższe otoczenie. Obecnie już 31% badanych planuje większy remont lub rozbudowę domu" - powiedziała director marketing & consumer intelligence w GfK - An NIQ Company Dominika Grusznic-Drobińska, cytowana w komunikacie.
Z najnowszej fali badania Current Consumer Mood wynika, że Polacy najczęściej planują odświeżenie ścian w swoich mieszkaniach i domach. Połowa konsumentów (spośród tych, którzy zamierzają przeprowadzić remont) planuje w najbliższym czasie zakup białych lub kolorowych farb do wnętrz. Co trzeci nabywca uda się do sklepu w poszukiwaniu drzwi, okien, paneli podłogowych lub elementów oświetlenia (kloszy, abażurów, lamp itd.). Z kolei co czwarty ankietowany zamierza kupić artykuły dekoracyjne do domu, podkreślono.
Głównym źródłem finansowania remontów pozostają własne, bieżące środki, w ten sposób koszty pokryje 52% badanych. 15% Polaków zrealizuje remont dzięki kredytowi, 12% będzie musiało zlikwidować lokatę bankową, a 9% pożyczy pieniądze od rodziny lub znajomych.
W najbliższym czasie Polacy równie intensywnie planują zadbać o swoje ogrody czy balkony. Podobnie jak w przypadku remontów, co trzeci badany planuje w zakup sprzętu ogrodowego lub warsztatowego. Połowa ankietowanych, spośród tych, którzy planują zakupy w sklepach ogrodowych, chce kupić kwiaty i rośliny. Z kolei 34% z nich zdecyduje się na zakup nawozów, podłoża, oprysków lub innej chemii do roślin, wskazano również.
Według danych z raportu Current Consumer Mood, Polacy będą chętnie kupować również meble i dodatki do ogrodu, narzędzia (elektryczne oraz ręczne), a także grille i akcesoria do grillowania.
(ISBnews)
Źródło: ISB news
- 21.11.2024Analizy ekspertówRaportyTrendy rynkowe
Jesienne ożywienie w danych GUS budownictwa mieszkaniowego
Najnowsza informacja GUS, prezentująca dane budownictwa mieszkaniowego w październiku oraz dziesięciu miesiącach bieżącego roku, zakomunikowała dość niespodziewane przełamanie trwającego od tegorocznego marca korekcyjnego trendu nowych inwestycji deweloperskich, czyli najważniejszych statystyk z punktu widzenia oceny bieżącego stanu koniunktury. Pytanie, czy październikowa aktywność inwestycyjna deweloperów, najwyższa od czerwca 2022 roku, oznacza coś więcej niż przypadkowe jednorazowe wybicie statystyk.
- 21.11.2024RaportyTrendy rynkowe
GUS: Produkcja budowlano-montażowa spadła o 9,6% r/r w październiku: konsensus: -6,8%
Produkcja budowlano-montażowa (zrealizowana przez przedsiębiorstwa budowlane o liczbie pracujących powyżej 9 osób) spadła o 9,6% r/r w październiku br., poinformował Główny Urząd Statystyczny (GUS). W ujęciu miesięcznym odnotowano wzrost o 1,9%.
- 21.11.2024RaportyTrendy rynkowe
GUS: Liczba pozwoleń na budowę mieszkań wzrosła o 1,5% r/r w październiku
Liczba mieszkań, na których budowę wydano pozwolenia lub dokonano zgłoszenia z projektem budowlanym, wzrosła br. o 1,5% r/r do 24 346 w październiku 2024 r., a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 5,9%, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).
- 21.11.2024RaportyTrendy rynkowe
GUS: Liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto, wzrosła o 18,4% r/r w październiku
Liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto w październiku br., wzrosła o 18,4% r/r i wyniosła 23 352, zaś w ujęciu miesięcznym wzrosła o 21,4%, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).
- 21.11.2024RaportyTrendy rynkowe
GUS: Liczba mieszkań oddanych do użytku spadła o 17,3% r/r w październiku
Liczba mieszkań oddanych do użytkowania w październiku br. spadła o 17,3% r/r do 17 133, zaś w ujęciu miesięcznym wzrosła o 3,3%, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).