Od lokalnej firmy do ogólnopolskiego dewelopera pierwszego wyboru. Jak przeprowadzić skuteczną ekspansję?
Efektywna ekspansja jest jednym z największych wyzwań każdej firmy o charakterze lokalnym, która dąży do rozwoju i skalowania swojego biznesu. Świadomość czy też wizerunek marki, a nawet pozycja lidera w ujęciu regionalnym nie gwarantuje sukcesu w szerszej skali. Wkroczenie na nowe rynki, a także utrzymanie na nich dotychczasowej konkurencyjności wymaga przemyślanej strategii. Jak przejść ścieżkę od lokalnej firmy do ogólnopolskiego dewelopera pierwszego wyboru?
Personalizacja w ujęciu lokalnym
Dostarczanie projektów o najwyższych standardach jakościowych nie jest dziś wystarczające do wypracowania miana dewelopera pierwszego wyboru – zarówno w danym mieście, jak i w skali kraju. Wymaga ono również utrzymania elastyczności w całym procesie deweloperskim, przede wszystkim w odniesieniu do uwarunkowań lokalnych. Obejmuje to staranność w projektowaniu, dbałość o najmniejsze detale realizacji i konieczność odpowiedniego zrozumienia potrzeb klientów, a następnie ich zaadresowania. Inwestycja powinna spójnie dopełniać zastany krajobraz i tkankę miejską, co nie jest możliwe bez dogłębnego zrozumienia specyfiki danego miasta, osiedla czy też dzielnicy. Nieruchomości powinny być projektowane z szacunkiem do przeszłości i nawiązywać do historycznego charakteru miejsca, aby jego mieszkańcy mieli świadomość dziedzictwa lokalizacji, w której żyją. Doświadczenie w funkcjonowaniu na danym rynku zapewnia organizacji niezbędne know-how, jednak do ekspansji wiedzę należy pozyskać.
Jak przenieść lokalne obietnice na skalę ogólnopolską?
Podstawą ekspansji jest przeprowadzenie szczegółowej analizy lokalnych rynków nieruchomości. Zrozumienie panujących tam trendów, popytu czy oczekiwań nabywców pozwoli na odpowiednie dostosowanie oferty. Z tego względu kluczową rolę odgrywa zarówno transparentna i obustronna komunikacja z lokalną społecznością, uwzględnienie jej potrzeb już na etapie planowania projektów oraz wsparcie ekspertów ze znajomością specyfiki danej lokalizacji. Efektem takiego podejścia będzie budowanie zaufania i trwałych relacji z nabywcami mieszkań, ekspercki wizerunek, a także potwierdzenie poczucia odpowiedzialności wobec otaczającego świata. Ważne jest także podkreślenie dodatkowych korzyści, które dla lokalnych społeczności przyniesie realizowana inwestycja. Chodzi m.in. o wspieranie sąsiedzkiej integracji, podwyższenie standardu zamieszkiwania, „odczarowanie” dzielnicy lub zmianę jej oblicza oraz zaangażowanie środowiskowe czy społeczne. To działania, które bez wątpienia pomogą zintegrować firmę z najważniejszymi grupami jej interesariuszy.
Doświadczenie w funkcjonowaniu na danym rynku, w różnych etapach cyklu koniunkturalnego, a następnie analiza specyfiki innych lokalizacji i adaptacja zgromadzonego know-how są fundamentami efektywnej ekspansji. Jako Archicom przeszliśmy drogę od dewelopera lokalnego, lidera rynku wrocławskiego do organizacji o skali ogólnokrajowej. Było to możliwe dzięki przejęciu biznesu mieszkaniowego od Echo Investment. Nie mam wątpliwości, że poza personalizacją w ujęciu lokalnym deweloper powinien spiąć jedną klamrą wszystkie regionalne aktywności. Mam na myśli wyznawane wartości, które są ponadczasowe i niezależne od miejsca. Poczucie odpowiedzialności wobec historycznej tożsamości terenu, środowiska, społeczności czy też wyznaczanie najwyższych standardów zamieszkiwania to nasze wieloletnie priorytety, które znajdują swoje zastosowanie przy każdej realizowanej inwestycji – mówi Dawid Wrona, Dyrektor Zarządzający ds. Sprzedaży i Marketingu w Archicom.
Przeniesienie lokalnych obietnic na skalę ogólnopolską polega na zbalansowanym podejściu uwzględniającym zarówno kwestie regionalne, jak i wspólne, uniwersalne wartości. Personalizacja projektów oraz głębokie zrozumienie lokalnych kontekstów nie przyniosą należytych efektów bez solidnych fundamentów w postaci nadrzędnej idei dewelopera. W związku z tym zdolności adaptacyjne na podstawie dotychczasowych doświadczeń i dodatkowych analiz pomagają nie tylko w skalowaniu biznesu, ale także wspierają budowę odporności organizacyjnej w obliczu zmieniających się uwarunkowań rynkowych.
Źródło: Archicom SA
- 31.12.2024InfrastrukturaDeweloperzyMagazynowa
Panattoni sprzedało Panattoni Park Zabrze II na rzecz Generali Fond Realit
Panattoni sfinalizowało sprzedaż Panattoni Park Zabrze II na rzecz Generali Fond Realit (fundusz Generali Group), podała spółka. Panattoni Park Zabrze II to nowoczesny park logistyczny o powierzchni 45 000 m2 zlokalizowany w Zabrzu, na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Ponad 50% powierzchni obiektu zajmuje firma Zarys International Group - jeden z największych dostawców sprzętu medycznego w Europie.
- 31.12.2024Deweloperzy giełdowiDeweloperzy
Develia celuje w rozwój organiczny w 2025 r., ale nie wyklucza też projektów JV - wywiad
Develia stawia na rozwój organiczny, ale nie wyklucza alternatywnych form rozwoju poprzez kolejne partnerstwa i joint ventures. Po III kwartale 2024 r. bank gruntów Develii wynosił blisko 13,6 tys. lokali, w tym ponad 2,3 tys. lokali zabezpieczonych. W samym tylko 2024 r. deweloper kupił grunty pozwalające wybudować ponad 4 tys. mieszkań i planuje kontynuować powiększanie banku gruntów w kolejnych kwartałach, poinformował ISBnews prezes Andrzej Oślizło.
- 30.12.2024Deweloperzy
Fundusz Enterprise Investors wnioskuje do UOKiK o zgodę na przejęcie Expobud Domy
Polish Enterprise Funds SCA należący do Enterprise Investors złożył wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o zgodę na przejęcie kontroli nad Expobud Domy z siedzibą w Toruniu, podał Urząd.
- 30.12.2024Deweloperzy
PKP Cargo ma list intencyjny z Mostostalem ws. nieruchomości w Warszawie i Wrocławiu
PKP Cargo w restrukturyzacji zawarło z Mostostalem z siedzibą w Warszawie list intencyjny, którego przedmiotem jest umożliwienie Mostostalowi wykonania due diligence nieruchomości PKP Cargo w Warszawie i we Wrocławiu w celu weryfikacji ich stanu prawnego i technicznego, podała spółka. Wykonanie due dilligence będzie stanowiło dla Mostostalu podstawę do podjęcia decyzji o nabyciu prawa użytkowania wieczystego tych nieruchomości w celu realizacji inwestycji budowlanych.
- 30.12.2024Deweloperzy giełdowiDeweloperzy
Euro Styl z grupy Dom Development wprowadził do oferty 86 mieszkań w Gdańsku
Euro Styl, będący częścią Grupy Dom Development, wprowadził do sprzedaży 86 mieszkań o liczbie pokoi od 2 do 4 i metrażach od 35 do 98 m2 w ramach nowej inwestycji Leśna Góra na gdańskim Niedźwiedniku, podała spółka. Termin odbioru mieszkań zaplanowano na II kwartał 2027 roku. W parterowej części zaprojektowano 3 lokale usługowe z przeznaczeniem pod funkcje medyczne.